کارشناس شتاب بانک مرکزی با تأکید بر سرویس‌دهی کامل شبکه شتاب و شاپرک در روزهای اخیر از اعزام تیمهای کشیک به عابربانک‌ها برای پول‌گذاری خبر داد و گفت: "بی پولی" در تمام عابربانک‌ها نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اعظم آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت عابربانک‌ها و خدمت رسانی این دستگاه‌ها به مردم در روزهای پایانی سال 91 و همچنین ایام نوروز، اظهار داشت: در این روزها گزارشی از مشکل در شبکه، قطعی و عدم سرویس‌دهی شتاب دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه به‌محض دریافت گزارش از قطع سرویس دستگاه عابربانک برخی از بانک‌ها، بلافاصله بانک مرکزی وارد عمل شده و به بانک‌ها تذکر داده است، افزود: در روزهای اخیر تیم کشیک در بانک مرکزی حاضر بوده و این تیم تا پایان تعطیلات نوروز فعال خواهد بود و سرویس‌دهی بانک‌ها را شبانه‌روزی و در ساعات مختلف رصد می‌کند.

مسئول گروه نظارت و کنترل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در همین ارتباط اشاره کرد که بیشتر شکایات مردمی در روز جاری به‌دلیل نبود اسکناس در عابربانک‌ها بوده و گزارشی از عدم خدمت‌دهی یا اختلال در مرکز شتاب دریافت نشده است.

کارشناس شتاب بانک مرکزی در خصوص چرایی نبود اسکناس در برخی از عابربانک‌ها، تصریح کرد: مطمئناً در ساعات خاصی برخی از عابربانک‌ها پول ندارند و این ساعات هم در حقیقت فاصله پول‌گذاری در عابربانک‌ها تلقی می‌شود.

آقایی به سیستم مانیتورینگ بانک‌ها اشاره کرد و افزود: به‌محض اینکه عابربانکی پول نداشته باشد و به‌عبارت دقیق‌تر اسکناس آن تمام شود، تیم کشیک بانک مربوطه متوجه می‌شود و نسبت به پول‌گذاری اقدام می‌کند؛ این مورد شاید زمان‌بر باشد اما همگانی نیست.

وی با بیان اینکه تیمهای گشت برای پول‌گذاری در عابربانک‌ها اعزام شده‌اند، گفت: بانک مرکزی بانک‌ها را رصد می‌کند و کوچکترین مشکلی را که مردم با ما در میان گذاشته باشند بلافاصله از این طریق پیگیری می‌کنیم.

کارشناس شتاب بانک مرکزی تأکید کرد: تیم حاضر در بانک مرکزی هم‌اکنون در حال تماس با تیمهای کشیک بانک‌های دولتی و خصوصی هست و از آنها درباره چگونگی فعالیت‌شان در این ایام گزارش می‌خواهد.

به‌گفته آقایی، لیست کشیک نوروزی و همچنین شماره تلفن افراد کشیک در شعب بانک‌ها در سایت بانک مرکزی درج شده و شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل به این سایت مراجعه و با شماره‌های اعلامی افراد کشیک در بخش اداره نظام‌های پرداخت‌ها تماس حاصل کنند.

وی همچنین اضافه کرد: شهروندان همچنین می‌توانند در صورت مغایرت در حساب و دریافت پول (کسر از حساب بدون دریافت پول و عدم بازگشت آن تا 72 ساعت) با شماره تلفن 29911 میز امداد بانک مرکزی تماس بگیرند.

مسئول گروه نظارت و کنترل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: همچنین افرادی که در هنگام استفاده از پایانه‌های فروش (pos) با مشکلی مواجه شوند می‌توانند با مراجعه به سایت بانک مرکزی و تماس با شماره‌های شاپرک که در بخش نظام‌های پرداخت‌ها درج شده مشکلات خود را رفع کنند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: عابر بانک ، وبگردی ، پول ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.