مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور ایجاد سفری راحت برای گردشگران نوروزی، از یک هزار و 14 واحد خدماتی و رفاهی گردشگری آذربایجان شرقی بازدید و بازرسی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی افزود: ناظران و بازرسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با شدت بخشیدن به بررسی‌ها و نظارت‌های خود در تعطیلات نوروز، به طور مداوم بر عملکرد مراکز مرتبط با سفر و گردشگری استان ناظر هستند.

وی با تاکید بر سخت‌گیری اعمال شده در نظارت بر عملکرد این مراکز و واحدها، خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته، 269 مورد تذکر و 20 مورد اخطار کتبی برای متخلفان صادر شده است.

محمدی تصریح کرد: غذاخوری‌های بین راهی، آژانس‌های مسافرتی و مراکز اقامتی هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، مراکز خدماتی و بین راهی‌های استان مراکزی هستند که در مدت نوروز به شکل جدی و مداوم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآور شد: شکایات و نظرات مردمی هم یکی از مواردی است که ناظرین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با توجه به آنها مراکز متخلف را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

محمدی تصریح کرد: با شروع تعطیلات نوروزی، گشت‌های محسوس و نامحسوس ناظران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال بررسی عملکرد تمام بخش‌های مرتبط با گردشگری هستند و با پیگیری شکایات و گفته‌های مردمی و حمایت‌های قضایی و انتظامی برای ایجاد سفری بدون مشکل برای عموم هموطنان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به آمادگی تمام حوزه‌های مربوط به 18 عضو ستاد دائمی تسهیلات سفر استان در نوروز 92 اظهار داشت: تمام بخش‌های این ستاد، با بسیج نیروها و فعالیت شبانه‌روزی تلاش خود را برای ایجاد سفری ایمن و راحت برای گردشگران نوروزی درآذربایجان شرقی فراهم کرده‌اند.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به فعالیت‌های این ستاد یادآور شد: آمادگی 56 کمپ گردشگری، 57 واحد سرویس بهداشتی، نمازخانه و مجتمع رفاهی بین راهی با تاسیسات جنبی و نیز آمادگی مدارس و کلاس‌های درس برای اسکان گردشگران فرهنگی و عادی دیگر اقدامات آذربایجان شرقی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی در زمینه اسکان به شمار می‌رود./س

برچسب ها: بازرسی ، واحد ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.