كارگردانان صاحب نام در سال هاي 88 – 87 با ساخت آثاري چون "مرد هزار چهره" و كلاه قرمزي 88 بهترين عيدي را براي مخاطبانشان به همراه آوردند.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران؛ نوروز 87 فيلم ها و سريال هاي قابل توجه و خوبي از قاب تلويزيون مهمان خانه مردم شدند.
شبكه يك با سريال "پيامك از ديار باقي" ساخته سيروس مقدم عيدي خوبي براي مخاطبان تلويزيون بود، اين سريال در خصوص يك حاجي بازاري مريضي به نام منصور است كه طي يك كلاه برداري تصميم مي گيرد براي فرار از دست طلبكاران ضمن يك دعواي ساختگي وانمود كند مرده است و در خاك مدفون شود.
در اين سريال "شريفي نيا"، بازيگر نقش منصور است و نقش همسر او را "افسانه بايگان" ايفا مي كند.
در اين سريال بازيگران ديگري چون سروش گودرزي، حامد كميلي، رضا شفيعي جم، شيلا خداداد حضور داشتند.
همچنين در نوروز 87 شبكه دو سيما با پخش سريالي با نام "نشاني" ساخته فلورا سام قصه زن متحول؟ ايراني و صاحب چند شركت بزرگ در خارج از كشور را كه به فكر سروسامان دادن برادرزاده اش است را روايت كرد و اين سريال تا حدودي توانست مورد توجه مخاطبان قرار گيرد در اين سريال برزو ارجمند علاوه بر بازيگري، خوانندگي تيتراژ پاياني آن را هم برعهده داشت.
در سريال "نشاني" بازيگران ديگري چون سعيد پورصميمي، اميرحسين صديق، كوروش تهامي، آتنه فقيه نصيري، فقيهه سلطاني و پرويز پورحسيني حضور داشتند.
شبكه سوم سيما در سال 87 با پخش سريال "مرد هزار چهره" مهران مديري موج تازه اي را در نوروز و جذب مخاطب ايجاد كرد و توانست طنز خوبي را در نوروز 87 پيشكش مردم كند.
"مرد هزار چهره" روايت گر قصه اي بود كه نقش اصلي فيلم مجبور مي شود براي گرفتن جايزه بانكي خود را شخص ديگري معرفي كند و از آنجا به دليل شبيه بودنش وارد ماجراهاي عجيب و غريبي مي شود.
در اين سريال مهران مديري، ايفاگر نقش هايي چون دكتر، پليس، شاعر، فالگير و در آخر جاسوس مي شود كه به حق به خوبي از ايفاي تمامي نقش ها مي آمد و تا ثانيه هاي پاياني مخاطبان را پاي تلويزيون نگه داشت و يكي از پرمخاطب ترين سريال هاي نوروز 87 شد.
موفقيت كارگردانان صاحب نام در نوروز 87 وسوسه خوبي بود كه نام كارگردانان ديگري براي ساخت سريال نوروزي به ميان بيايد از جمله اين ها نام حسن فتحي بود كه تا اين سال ها ديسك ساخت يك مجموعه طنز را تجربه نكرده بود، اما تلويزيون و مخاطبانش چيز ديگري بود كه سبب شد سريال "اشك ها و لبخندها" را با مضمون طنزآميز روي آنتن شبكه يك در نوروز 88 ببرد.
اسماعيل عفيفه تهيه كننده اين سريال هم با انتخاب بازيگراني چون گوهر خيرانديش، مهدي هاشمي، سعي كرد قصه ي زني به نام شمسي را كه مي خواست پسر خلافكارش را سروسامان دهد، در شكل و شمايلي متفاوت به تصوير بكشد.
شبكه سه سيما با حضور مجدد مهران مديري و سري دوم "مرد هزار چهره" كه "مرد دو هزار چهره" نام گرفت را در نوروز 88 با حضور بازيگراني چون سيامك انصاري، برزو ارجمند، بيژن بنفشه خواه، سحر ذكريا، عارف لرستاني، علي لك پوريان، كيهان ملكي و بازيگران ديگري به روي آنتن برد.
مهران مديري، در اين سريال ايفاگر نقش هايي چون خلبان، سرمربي فوتبال بود كه بار ديگر توانست بيشترين آرا را به خود اختصاص دهد.
همچنين شبكه دو سيما با پخش دو مجموعه به نام هاي "كلاه قرمزي 88" و يا "ماه عسل" به استقبال نوروز رفت.
"كلاه قرمزي 88" به كارگرداني حميد جبلي و ايرج طهماسب در نوروز 88 علاوه بر كودكان، بزرگسالان را هم به خود جلب كرد و خاطرات گذشته كودكان قديم را مجدد زنده كرد.
ايرج طهماسب و حميد جبلي يكي از زوج هاي هنري در عرصه هنر هستند كه به خوبي سليقه مخاطب را شناخته و كاراكترهاي نامي را در قاب تلويزيوني پيشكش مخاطبانشان مي كنند.
"كلاه قرمزي 88 " با حضور مهماناني چون امين حيايي، آتيلا پسياني، عليرضا خمسه در برنامه خود اوقات خوشي را براي بينندگان رغم زد.
همچنين سريال "ماه عسل" ساخته فلورا سام ماجراي ازدواج دو جوان را به تصوير كشيد اما نتوانست آن چنان كه بايد براي مخا طب جذاب باشد.
در اين سريال محمد مطيع، پروانه معصومي، شاهرخ استخري، سحر ولدبيگي، سعيد پورصميمي، حضور داشتند.
نوروز 88 و شبكه تهران، سريال "عيد امسال" را براي بينندگان عيدي آورده بود كه علاوه بر موضوع خوب آن از تيتراژ بسيار عالي برخوردار بود.
سريال نوروزي عيد امسال اولين تجربه كارگرداني سعيد آقاخاني بود كه بازيگراني چون مهران غفوريان، علي صادقي، علي صالحي، بيتا سحرخيز، فاطمه شكري، نادر سليماني به ايفاي نقش پرداختند و عيد خوبي را براي بينندگانشان رقم زدند./ص

برچسب ها: ب ، ب ، ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار