سریال "کلاه پهلوی" با توجه به داشتن موقعیتی مناسب، فرصت بسیار مغتنمی برای به تصویر کشیدن حال و هوای ماه رمضان و مردم در این ماه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلويزیون باشگاه خبرنگاران؛  "سفرنامه غدیر" ویژه‌ي عید سعید غدیر خم، سید ضیاء الدین دری (کارگردان سریال "کلاه پهلوی") با حضور در این برنامه به همراه دختر و پسرش (آناهیتا سادات دری و سید نوید الدین دری)، گفت: محمدرضا تحت کشیان به عنوان تهیه کننده ی "کلاه پهلوی" به خاطر تحمل سختی های بسیار جراحی قلب را نیز متحمل شد و با وجود همه ی این مسائل هر سال در روز غدیر خم برای تمامی افراد حاضر در پروژه شیرینی می‌فرستاد و من بابت همه ی زحماتش و همچنین این حرکت زیبا از او تشكر مي‌كنم.
وی ادامه داد: بحث خانواده و تکریم و گرامیداشت آن بسیار مهم است و هر صنف و حرفه ای به خصوص اهل هنر برای تقویت بنیان خانواده باید حرکت های لازم را انجام دهند زیرا در جوامع غربی هم با وجود دوری از اخلاق، استمرار قدرت ریاست جمهوری شان به میزان توجه آنان به خانواده وابسته است.
دری عنوان کرد: ما باید در آثار خود به بحث تکریم خانواده توجه کنیم و در "کلاه پهلوی" نیز حدود یک ماه پیش وقتی به کار فکر می کردم متوجه شدم که ماه رمضان و حال و هوای این ماه و مردم را به صورت مفصل با توجه به موقعیت مناسب "کلاه پهلوی" برای به تصویر کشیدن این موضوع از دست دادم.
 کارگردان "کلاه پهلوی" تصریح کرد: به تمام خانواده های ایرانی توجه به دخترانشان را و همچنین به تمام پسران ایرانی توجه به خواهرانشان را توصیه می کنم زیرا دختران هنگام اشباع شدن از محبت در خانواده در قبال نگرانی ها و حوادث تلخ جامعه تضمین می شوند.
وی اظهار داشت: ما طبق معمول بیشتر وقت خود را صرف اموری کرده ایم که هیچ گاه در حوزه های مختلف به ما ربطی نداشته در صورتی که ما باید در فیلم های خود با فرهنگسازی توجه شیعیان را نسبت به مسائلی و اعیادی همچون غدیر خم جلب سازیم و مفاخر فرهنگی و دینی مان را با به تصویر كشيدن در آثار خود به دنيا معرفي كنيم.
كارگردان " کلاه پهلوی " بیان داشت: غربی ها رفتارها و برنامه های زشت خود را همانند گاو بازی در اسپانیا و عریان شدن در روز خاصی در آمریکای لاتین را با بزرگ جلوه دادن به جاذبه های گردشگری و توریستی تبدیل می کند.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر این نکته تاکید دارند که ما باید در زمینه های کارهای فاخر به خصوص در هنر باید سرمایه گذاری کنیم پس ما نیز طبق فرمایشات رهبری باید مردان بزرگ سرزمین مان همچون فردوس، سعدی ، .. با دقت به تصویر بکشیم و به طور حتم چنین آثاری در اسکار نیز توانایی راهیابی و موفق شدن را هم دارد.
وی افزود: اسکار البته فی نفسه برای ما مهم نیست اما به دلیل آن که آنان در آن جا با رقم زدن مبادلات اقتصادی عجیب و غریب امکانات امپراليزم خبری را به دست خود تصاحب کرده اند ما نیز با بهره گیری از این امکانات توانایی استفاده از این موقعیت را به نفع خود برای بالا بردن نام و پرچم ایران داریم.
کارگردان " کلاه پهلوی " عنوان کرد: من از بابت صرف بودجه ی این سریال برای بچه های این مملکت بسیار خوشحالم زیرا در این سریال حدود 50 چهره ی جدید را به دنیای تصویر معرفی کردیم که به طور حتم  هفت یا هشت نفر از آنان ستاره های آینده ی عرصه ی تلویزیون و سیما خواهند شد.
دری خاطر نشان کرد: امیدوارم مردم پس از اتمام این سریال با دیدن " کلاه پهلوی " بهره برداری لازم را کرده باشند و بعد ها با قرار داد این اثر به عنوان یک مرجع به نتیجه خوشی دست خواند یافت.
در ادامه ی این برنامه نوید الدین دری؛ اظهار داشت: من باتربیت شدن در خانواده ای منسجم با  پدر و مادری فداكار؛ گذشت را آموختم و همواره شاهد علاقه ی پدرم برای حضور در خانواده و کنارفرزندان بودم و مادرم نیز با وجود تنهایی در خانه هنگام ساخت " کلاه پهلوی " و خستگی کار ما بعد از حضور در خانه صبورانه  اين سختي را تحمل می کرد.
آناهیتا دری در ادامه ی "سفر نامه غدیر" بیان داشت: من در خانواده‌اي سادات بزرگ شده‌ام و عيد غدير همچون عيد نوروز برايم شادي‌آفرين است و جايگاه من در خانوده‌ام مانند ساير بردرانم مي‌باشد./ص
برچسب ها: کلاه پهلوی ، غدیر خم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار