معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاکنون 600 اثر در کشور به عنوان میراث معنوی به ثبت ملی رسیده و همچنان این فرآیند برای به ثبت ملی رساندن آثار ارزشمند معنوی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مسعود علویان‌صدر در حاشیه سفر به اردبیل افزود: در سطح جهانی نیز 9 اثر معنوی از کشورمان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 15 اثر در زمره آثار ملموس در فهرست یونسکو قرار گرفته است، بیان کرد: هفت اثر مربوط به قبل از دولت نهم و دهم و هشت اثر نیز متعلق به این دولت بوده است اما گستره این 15 اثر بیشتر از 25 اثر ارزش داشته که در زیر مجموعه‌های خود و در قالب پروژه‌های زنجیره‌ای به ثبت جهانی رسیده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه همچنان ثبت آثار ملی و جهانی در دستور کار است، گفت: ما در تجدید بنا و مرمت آثار تاریخی کشورمان به ویژه استان اردبیل برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام داده‌ایم به طوری که در تلاش هستیم تا اردیبهشت ماه بیش از 600 اثر مرمت شده کشور را رونمایی کنیم.

علویان‌صدر در ادامه سخنان خود از مهیا بودن 2 هزار و 500 اثر تاریخی و بناهای باستانی اعم از خانه‌های تاریخی، محوطه‌ها، مساجد و اماکن متعدد تاریخی و باستانی برای بازدید علاقمندان و گردشگران با حضور راهنمایان مسافر خبر داد و افزود: سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر داخلی و خارجی از این بناها و آثار ارزشمند دیدن می‌کنند.

وی از تدارک 4 هزار بازارچه صنایع دستی در کشور در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: در این بازارچه‌ها بهترین آثار فرهنگی ـتاریخی و هنرهای سنتی و صنایع دستی به معرض نمایش و فروش گذاشته شده‌اند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش‌بینی کرد؛ نوروز امسال بیش از 8 میلیون سفر در کشور اتفاق بیفتد که استان‌های شمالی کشور، خراسان رضوی، شیراز و اصفهان و اردبیل جزو مقاصد اصلی گردشگران محسوب شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، میراث ، معنوی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.