والیبال ساحلی ، یک ورزش المپیکی است که بر روی شن و با مقرراتی مشابه والیبال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در مسابقات رسمی والیبال ساحلی هر تیم از دو بازیکن تشکیل می شود و مربی و بازیکن ذخیره نیز حضور ندارند اما در مسابقات تفریحی و غیر رسمی معمولا تیم ها با بیش از 2 بازیکن تشکیل می شوند.

تاریخچه والیبال ساحلی

نخستین مسابقات والیبال ساحلی درسال 1920 در سانتامونیکا، کالیفرنیا برگزار شد سانتا مونیکا هنوز هم یکی از مراکز والیبال ساحلی دنیاست.

اگرچه در سالهای گذشته ایالات متحده امریکا و برزیل دو قدرت اصلی والیبال ساحلی بودند اما در سالهای اخیر استرالیا و چین هم توانسته اند خود را به  عنوان دیگر قدرت های این رشته ورزشی مطرح کنند.

محبوبیت این ورزش به طور معمول در نواحی ساحلی به ویژه جاهایی که ساحل شنی وسیعی دارند بازی می شود ولی در برخی کشورهای محصور در خشکي نظیر سوئیس نیز محبوبیت زیادی یافته است.

والیبال در المپیک بارسلونا 1992 به عنوان یک ورزش نمایشی و از المپیک آتلانتا 1996 به عنوان یک رشته رسمی برگزار می شود در این سه دوره والیبال ساحلی یکی از پرتماشاگرترین رشته های المپیکی بوده است.

امریکا با سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز و برزیل با 2 مدال طلا، چهار نقره و یک برنز دو تیم موفق این رشته ورزشی بوده اند.
والیبال ساحلی در المپیک با حضور 32 تیم برگزار می شود و از هر کشور حداکثر 2 تیم اجازه حضور در مسابقات را دارند.
برچسب ها: والیبال ، ساحلی ، المپیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار