رئیس سازمان فضایی ایران نمره فعالیت های فضایی کشور را در سالی که گذشت 17 اعلام کرد.

حمید فاضلی رئیس سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار گروه علمی باشگاه خبرنگاران گفت:  سال 91 برای سازمان فضایی و مجموعه فضایی کشور سال پر تحرک و پر از فعالیت های کاربردی مهم بود و توانستیم در این سال بسیاری از کارهایی را که برنامه ریزی کرده بودیم انجام دهیم.

وی افزود: در سالی که گذشت سازمان فضایی به صورت منظم شکل گرفت به طوری که پژوهشگاه فضایی فعالیت خود را آغاز کرد و ساختار سازمان فضایی و پژوهشگاه به ما ابلاغ شد.

فاضلی با تشکر فراوان از حمایت های دولت اظهار داشت: این حمایت ها موجب قانونمند شدن این ارگان شد و همین یکپارچه شدن در آینده می تواند موجب ایجاد دستاوردهای بزرگی شود.

وی تصریح کرد: در زمینه دستاوردهای فناوری در سال 1391 موفقیت و عدم موفقیت هایی را داشته ایم که تمامی فعالیت ها چه موفق و چه ناموفق همگی موجب پیشرفت و جدیت و پشتکار در میان دانشمندان ایرانی می شود.
فاضلی پرتاب اولین میمون فضانورد ایرانی را نقطه اوج موفقیت های سال 91 دانست و عنوان کرد: این پرتاب با ارزش حکایت از پیشرفتی بزرگ و پر معنا داشته به گونه ای که مسیر و راه برای پرتاب انسان به روی ایرانیان باز است.

رئیس سازمان فضایی تاکید کرد: دانشگاه های ما در زمینه طراحی و ساخت ماهواره ها همانند گذشته پر تلاش در حال ساخت و تکمیل پروژه های در دست خود دارند و برخی از ماهواره ها به اتمام رسیده اند و در سکوی پرتاب منتظر آماده شدن پرتابگرهای خود هستند.
وی گفت: ماهواره شریف ست، آتست فجر در سکوی پرتاب قرار دارند و ماهواره های دیگری همچون طلوع، ظفر و ناهید( زهره) با سرعت شگفت انگیزی در حال تکمیل و آماده سازی می باشند.

فاضلی یادآور شد: کار در بخش فضایی و ماهواره ها دارای پیچیدگی های خاص و حساسیت بالایی میباشد و برای دیدن نتیجه کار باید صبور باشیم تا کارهای سیستمی آن خوبی کنار هم قرار گرفته و آزمایش های زیر سیستمی نیز به صورت کامل بر روی پروژه انجام شود.

وی ایران را در زمینه فضایی هنوز نوپا دانست و تاکید کرد: تاخیر در پرتاب برخی از ماهواره ها طبیعی می باشد ولی با وجود نوپا بودن ایران به سرعت در حال پیشرفت در این فناوری است.
وی خاطر نشان کرد: نمره سازمان فضایی ایران و کار کرد گروه های دانشگاهی در زمینه فضا و ماهواره بین 16 تا 17 می باشد./س

برچسب ها: فضایی ، ماهواره ، فاضلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.