ورزشکاران تنها در میدان مسابقاتشان قهرمان نیستند ، بلکه در دنیای حرفه ای ورزشکاران، قهرمانی این است که در دنیای خارج ورزش نیز چهره های اخلاقی از ورزشکاران به یادگار بماند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  ورزشکاران موفق و محبوب آن دسته از افرادی هستند که هم در دنیای حرفه ای و ورزش خود  هم در دنیای شخصی قهرمانند آن ها همیشه  بخشی از درآمد های خود را صرف کمک به دیگران می کنند.

در میان رشته های ورزشی ورزشکاران بسیار زیاد دست به خیر دارند اما شاید فوتبالیست ها به واسطه متوسط در آمد بیشتر  و شهرت بالاتر شان بیشتر به چشم می آیند.

در میان چهره های فوتبالی که در کارهای خیر نیز مشارکت همیشگی دارند می توان به کریستیانو رونالدو، مسی، بکهام، رونالدو.... اشاره کرد شماره دایره فوتبالی های خیر آن قدر زیاد است که به همین سادگی نمی توان نام آنها را در یک لیست و یا گزارش آورد.

 

بکهام امسال کل مبلغ قرار داد خود را به یک مرکز خیریه بخشید.

اما در میان  چهره های دیگر ورزشی نیز کارهای انسان  دوستانه دیده می شود به عنوان مثال در رشته بسکتبال پلی پی یرس بسکتبالیست آمریکایی از مدت ها پیش بنیاد خیریه ای به نام حقایق سلامتی را در‌آمریکای شمالی تاسیس کرد که البته در زمینه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و خلاف در نوجوانان و جوانان فعالیت می کند.

در رشته بیسبال،  آلبرت پویولز یک بنیاد خانوادگی پویولز ساخته است. به بیماران سندرم دان کمک می کند در رشته گلف نیز  فیل میکلسون آمریکایی مشغول دایر کردن نهادهایی برای کمک رسانی به جوانان و نوجوانان و دادن بورسیه به آنها می باشد.

در رشته تنیس،  راجر فدرر سفیر حسن نیت یونیسف است و به هر خانواده ای که نتواند در سوئیس امکانات اولیه تحصیلی  را برای فرزندان خود فراهم آورد کمک لازم را خواهد رساند. سره نا ویلیافر تنیسور زن سیاه پوست نیز موسسه ای تشکیل داده که وظیفه اش کمک خرج تحصیلی برای کودکان و نوجوانان بی بضاعت است در رشته بوکس نیز ویتالی کلیجکو یک بنیاد کمک به نوجوانان بی بضاعت وجلوگیری از بزهکاری و اعتیاد جوانان به راه انداخته است.

در رشته فوتبال آمریکایی نیز بدست فاوره یک بنیاد خیریه تاسیس کرده و هدفش کمک تحصیلی به نیازمندان است جف گوردون نیز در رشته اتومبیلرانی مرکزی برای کمک به بیماران سرطانی دایر کرده است در رشته ورزش های زمستانی  نیز اپولوآنتواونو  یک سازمان خیریه در زمینه اطلاع رسانی به کودکان و نوجوانان تاسیس کرده است./آق
برچسب ها: دنیا ، ورزشی ، میان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار