رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از رشد چشمگیر فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی در خدمات رسانی به زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) نسبت به 33 سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی، محمد شریف ملک‌زاده در نشستی خبری در ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی با اشاره به رشد چشمگیر خدمات رسانی این استان به زائران اظهار کرد: فعالیت‌های خراسان‌رضوی در امسال نسبت به 33 سال گذشته بی نظیر بوده که این ناشی از مدیریت خوب، ساماندهی، سیاستگذاری و برنامه ریزی و تعامل و انسجام در میان اعضای ستاد تسهیلات زائران و مجموعه اجرایی استان است.

وی افزود: به واقع این برنامه ریزی ویژه، تعامل و انسجام میان اعضا می تواند به عنوان یک الگو در سراسر کشور اجرایی شود؛ المان های نصب شده از شهدا، کتیبه های سنتی و تاریخی و سایر المان ها با موضوعات مختلف خود در جذب گردشگر بسیار موثر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به پخش صلوات خاصه در خطوط پروازی مقصد مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در این راستا بنده نیز در جلسه هیئت دولت پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) را در تمام حوزه های ریلی و هوایی به مقصد مشهد مقدس پیگیری می‌کنم.

وی تصریح کرد: بايد به گونه‌اي برنامه ريزي شود تا زائران همزمان با ورود به خراسان رضوي و مشهد مقدس شاهد فضايي متناسب با حريم قدس رضوي و پايتخت معنوي ايران اسلامی باشند.

ملك زاده افزود: فضاسازي و ساماندهي مبلمان شهري نیز در مشهد مقدس بايد در راستاي تعميق و گسترش فرهنگ رضوي باشد و تمامي اقدامات و تلاش‌ها به حفظ این فضا و ایجاد معنويت بیشتر منجر شود.

وی با بیان اینکه در نوروز 92 شاهد رشد 288 درصد در حوزه کمپ‌های ایجاد شده و چادرها هستیم، گفت: در سال جاری بیش از یک میلیون و 500 هزار بسته فرهنگی شامل زیارت حضرت ثامن الحجج(ع)، آداب زیارت، صلوات خاصه و غیره تهیه و تقدیم زائران حضرت شده است.

به گفته معاون رئیس جمهور در نوروز92 در مشهد مقدس رشد 37.4 درصدی را نسبت به سال گذشته در حوزه واحد های فراهم شده برای اسکان زائران و مسافران نوروزی شاهد هستیم.

وی در خاتمه از راه اندازي مركز دائمي اطلاع رساني زيارت مشهد مقدس در آينده نزديك خبر داد و گفت: بدین منظور 500 میلیون تومان در اختیار استاندار قرار گرفته است تا هرچه سریع‌تر مرکز اطلاع رسانی دائمی ویژه زائر و زیارت در مشهد مقدس راه اندازی شود؛ اين مركز با هدف اطلاع رساني از خدمات تمامي دستگاه‌هاي اجرايي به زائران و در راستای تسهیل امور آنها، راه اندازي مي‌شود.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي 2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chti.ir و سامانه پيامكي 3000611 ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود.


برچسب ها: رئیس ، سازمان ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.