رئيس پليس راه استان گلستان گفت: بستن كمربند ايمني موثرترين روشي است كه مي توان با انجام آن ميزان مرگ و مير و صدمات در تصادفات را كاهش داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  از پايگاه خبري پليس، سرهنگ عليرضا قدمي با اشاره به اينكه در جهان امروز حوادث رانندگي يكي از 3 علت اصلي مرگ و مير به حساب مي آيد گفت: سرعت و سبقت غيرمجاز و شتاب و عجله بي مورد رانندگان از جمله مهمترين علت وقوع تصادفات مرگبار است.
وي گفت: در همين راستا بستن كمربند ايمني موثرترين روشي است كه مي توان با انجام آن مرگ و مير و صدمات ناشي از تصادفات را كاهش داد و از تحميل هزينه هاي اقتصادي و صدمات جسمي و روحي به خانواده و جامعه جلوگيري كرد. 
قدمي با تأكيد بر اينكه آمارها حاكي از آن است كه مهمترين علت نبستن كمربند ايمني آگاهي نداشتن مردم از فوايد و آثار مثبت آن مي باشد تصريح كرد: بستن كمربند ايمني نه تنها در حفظ جان راننده موثر است بلكه در كاهش صدمه سرنشين جلو نيز تأثير بسزايي دارد.
رئيس پليس را استان گلستان در پايان با تأكيد بر رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي مسافران نوروزي از آنان خواست، از نشاندن كودكان بر روي پا و كنار خود در صندلي جلو در طول سفر جداً خودداري كنند./ف
برچسب ها: کمربند ، موثر ، تصادفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار