دبیر ستاد تسهیلات زائرین فرمانداری مشهد نسبت به تبعات مختلف امنیتی، اجتماعی و بهداشتی اسکان زائران و مسافران در واحدهای اقامتی غیر مجاز در این شهر هشدار داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حسین نصاری در جمع خبرنگاران افزود: اسکان در واحدهای اقامتی بدون مجوز مشکلات بسیاری برای زائرین و مسافرین ایجاد می کنند و باید علاوه بر برخورد همه جانبه با فرهنگ سازی مناسب سطح آگاهی عمومی نسبت به این معضل را افزایش داد.

وی از زائران و مسافران خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی از اسکان در واحدهای اقامتی غیر مجاز بپرهیزند و فریب افراد و زوارکش های سود جو را نخورند و تنها در واحدهای اقامتی دارای مجوز سکونت یابند.

وی گفت: خلاء قانونی موجب شده برخوردهایی که طی سنوات اخیر با متصدیان واحدهای اقامتی بدون مجوز صورت می گیرد، بازدارندگی لازم را نداشته باشد.

این مسوول با اشاره به افزایش تعداد واحدهای اقامتی غیر مجاز در مشهد گفت: ستاد تسهیلات زائرین فرمانداری با همکاری ادارات و ارگانهای مربوطه بعد از بررسی های لازم واحدهای فاقد استانداردهای لازم را شناسایی و نسبت به پلمپ آنها اقدام می کند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی این واحد ها را برای نوبت های اول تا سوم به جریمه محکوم می کند و در نوبت چهارم مجازات زندان برای خلافکاران در نظر می گیرد در حالی که اگر برخورد نوبت اول بازدارنده و شدید می بود، شاهد گسترش این معضل نمی بودیم.

وی اظهار داشت: بیش از یک هزار واحد اقامتی غیر مجاز از ابتدای سال گذشته تاکنون در مشهد پلمپ شدند که بیش از 300 مورد آن مربوط به اسفند ماه و تعطیلات نوروزی بود.

این مسوول افزود: 39 گشت نظارتی در طول تعطیلات نوروزی از اماکن اقامتی مجاز و یا غیر مجاز مشهد بازدید و با واحدهای متخلف برخورد می کنند/.س


برچسب ها: دبیر ، ستاد ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
از همه بدتر طرف مسافر مياره تو اپارتمان مسكوني كه 9 واحد داره اخه مابقي اهالي چه گناهي كردند كه بايد سر و صدا و ايجاد مزاحمت براي اهالي ساختمان را تحمل كنند