بر طبق نتايج بررسي هاي چند دهه اخير، ميزان اميد به زندگي در كشورهاي در حال توسعه در مقايسه با كشورهاي توسعه يافته، با شيب بيشتري در حال افزايش بوده است.

احمد ساواني، استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر علاوه بر بيماري ها و عوامل عفوني، بيماري هاي مزمن و غير عفوني نيز به عنوان يكي از مهمترين عوامل ابتلا، مرگ و مير، ناتواني و تحميل هزينه هاي سنگين به خانواده ها و دولت ها به شمار مي رود.
وي افزود: مجموع بيماري هاي عفوني و غيرعفوني و همچنين حوادث و سوانح مختلف از جمله تصادفات و حوادث طبيعي موجب مي شود كه ميزان اميد به زندگي كاهش يابد.
سراواني با بيان اينكه خوشبختانه در اغلب كشورهاي جهان ميزان اميد به زندگي افزايش چشمگيري يافته است، تأكيد كرد: بر طبق نتايج بررسي هاي چند دهه اخير، ميزان اميد به
 
زندگي در كشورهاي در حال توسعه در مقايسه با كشورهاي توسعه يافته، با شيب بيشتري در حال افزايش بوده است.
وي يادآور شد: برخي از مطالعات نشان ني دهند كه در چند دهه اخير، ميزان اميد به زندگي در بدون تولد در كشورهاي در حال توسعه پس از گذشت هر 10 سال، حدود پنج سال افزايش يافته در حالي كه در كشورهاي توسعه يافته اين مقدار حدود دو تا سه سال بوده است./س
برچسب ها: امید ، زندگی ، جهان ، سوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار