از جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون چه مي دانيد؟

جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون يکي از مهمترین اتفاقات سال گذشته بود که با حضور 130 ورزشکار داخلی و خارجی در کرمانشاه انجام شد و مسیر های خوبی توسط ایرانیان فتح شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون از مهمترین اتفاقات سال گذشته بود که با حضور 130 ورزشکار داخلی و خارجی در کرمانشاه انجام شد و مسیر های خوبی توسط ایرانیان صعود شد و در کنار خارجیها عملکرد خوبی ارائه کردند

صابر عنوان کرد: اخبار این جشنواره با نام جشنواره بين المللي سنگنوردي بيستون در سایت ها و خبرگزاری های دنیا انعکاس یافت و می تواند تاثیرات مثبتی برای سنگنوردی میهمان بدنبال داشته باشد.

وی گفت: در زمینه هیمالیا نوردی نیز کارهایی در سال 91 صورت گرفت و تعدادی از کوهنوردان ایرانی به قله هیمالیا صعود کردند.

 صابری یادآور شد: تمامی برنامه هايي که داشتيم در که در سال گذشته انجام شد که اين نشان می دهد که کوهنوردی و صعود های ورزش روند رو به رشدی را طی می کند و همه اینها از طریق تلاش و کوشش بدست آمده است.

وی تاکید کرد: در سال جاری در زمینه آموزشی سرمایه گذاری خواهیم کرد و بیشتر به این موضوع پرداخته خواهد شد و اعزام مربی به خارج و آوردن مربی خارجی مد نظر ماست و با توجه به اینکه رشته های یخ نوردی و سنگنوردی به ترتیب در سالهای 2014 و 2020 میلادی و ارد المپیک خواهند شد باید تلاش کنیم که با قدرت وارد این رقابتها شویم و تیم های قوی را بفرستیم.

صابری گفت: شرایط کوهنوردی کشورمان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است و اندک اندک به سمت حرفه ای شدن می رود اگر در کشور های خارجی از دهه 20 میلادی به این ورزش پرداخته شود ما نیز نزدیک به 60 تا 70 سال سابقه داریم و طی این سالها روند رو به جلویی را طی می کند.
وی عنوان کرد: هم اکنون تعداد زیادی از علاقه مندان به این ورزش به کوهنوردی و زیر مجموعه های آن می پردازند.

صابری گفت: ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزش با کوهستان سر و کار دارد و اگر با امکانات و تجهیزات کافی و با آموزش مناسب به آن بپردازیم از آن لذت خواهیم برد و اگر موارد مسائل ایمنی آن را رعایت نشود ممکن است عواقب خطرناکی برای کوهنوردی به دنبال داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه هر از گاهی شاهد هستیم که کوهنوردی قصد صعود به منطقه ای را دارد که سقوط می کند  و جان خود را از دست می دهد این افراد به علت بی تجربگی و عدم اطلاع  و آشنایی از محل مورد نظر اقدام به این کار می کنند که کشته می شود ما در اینجا توصیه می کنیم که برای کوهنوردی همه جوانب باید در نظر گرفته شود چه از نظر داشتن امکانات کافی و چه اطلاع از منطقه مورد اعزام و مهمتر از همه اینکه باید افراد به خانواده و آشنایان خود به محلی که در آن عملیات  صعود انجام می دهند اطلاع دهند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار