دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار در رتبه بندی مؤسسه بین المللی سایماگو در لیست دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، رییس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به جدیدترین رتبه بندی مؤسسه بین المللی SCIMAGOاز ارتقای دانشگاه محقق اردبیلی در فهرست مؤسسات علمی برتر جهان خبر داد و گفت: امیدواریم به جمع 1000 دانشگاه برتر دنیا بپیوندیم.
دکتر مسعود گنجی با اعلام این خبر افزود: دانشگاه محقق اردبیلی از ابتدای تأسیس تاکنون برای اولین بار به جمع دانشگاههای برتر جهان در سال 2011 میلادی راه پیدا کرده و در این سال از رشد بالایی برخوردار بوده است.
وی ضمن اشاره به مقام نخست جمهوری اسلامی ایران درمنطقه خاورمیانه از نظر تعداد دانشگاهها و مؤسسات تحقیقاتی اظهار داشت: 39 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور جمهوری اسلامی ایران در این نظام رتبه بندی قرار دارند که دانشگاه محقق اردبیلی جزء این 39 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی برترکشور قرار گرفته است.
دکتر گنجی خاطرنشان کرد: گزارش رتبه بندی انجام گرفته توسط مؤسسه بین المللی SCIMAGOدر سال2011 میلادی بر اساس شاخص های علم سنجی مربوط به 3 هزار و 42 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی برتر جهان و بر اساس مقالات نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی SCOPUS منتشر شده است. در این شاخص دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی که در مجموع بیش از 80درصد مقالات نمایه شده در پایگاه اطلاعات علمی SCOPUS در 5 سال گذشته منتشر کرده اند، مورد ارزیابی قرار گرفتند./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.