معاون كمك‌هاي فني تجاري سازمان توسعه تجارت ايران مهمترين وظيفه صادركنندگان در شرايط تحريم را بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد عنوان كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا»، محمد مهدي نهاوندي با بيان اينكه قريب به اتفاق صادركنندگان درآمدهاي ارزي خود را به چرخه اقتصاد مي آورند افزود: بايد تمام دستگاه هاي اجرايي ذيربط رفع مشكلات توليد صادرات گرا و حمايت از صادركنندگان را دستور كار خود قرار دهند تا در شرايط تحريم نفتي صادرات غير نفتي شكوفا شود.  
وي با تاكيد بر اين موضوع كه بايد نظرها را به سمت صادرات غير نفتي سوق دهيم، افزود: موضوع صادرات غير نفتي نقش كليدي در اقتصاد مقاومتي ايفا مي كند.
نهاوندي تصريح كرد: بخش عمده اي از ارز مورد نياز كشور از طريق صادرات غيرنفتي تامين مي شود و به همين جهت بايد توجه ويژه اي به اين امر صورت گيرد.
وي با اشاره به اينكه محوري ترين فعاليت هاي جاري سازمان توسعه و تجارت گسترش صادرات به صورت تخصصي در بخش هاي كالايي و خدماتي كشور است، گفت: در بخش حمايت از صادرات مهم ترين اولويت، احصاء ضوابط، مقررات و رويه هاي اجرايي در بخش ها و دستگاه هاي مختلفي است كه در شرايط فعلي مانعي براي توسعه صادرات و همچنين تاثيرگذار در افزايش هزينه تمام شده صادرات كشور هستند.
نهاوندي در پايان بر لزوم نهادينه شدن فرهنگ حمايت و صيانت از صادرات و توليد صادرات گرا تاكيد كرد و ادامه داد: در دولت نهم و دهم حمايت و صيانت از صادرات غيرنفتي به بالاترين حد خود رسيد./س
برچسب ها: صادرات ، اقتصاد ، ارز ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار