احترام به معني ارج نهادن به شخصيت يكديگر خواسته ها سليقه ها و نظريات همديگر بوده كه تضيمن كننده سلامت روحي و تحكيم بنياد خانواده بوده كه در واقع عنصري اعجاب انگيز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به گفته كارشناسان اگر پدر و مادر در رفتار و گفتارشان همراه با تكريم و احترام باشد خانه براي فرزندان به آموزشگاهي جهت فراگيري آداب صحيح و رفتارهاي اجتماعي و فرهنگي مبدل خواهد شد به طور قطع احترام متقابل والدين و فرزندان در مباني ديني ما بسيار حائز اهميت بوده كه در سلامت روحي و تحكيم خانواده موثر و اعجاب انگيز خواهد بود افراد در سايه احترام به يكديگر خواهند توانست سلامت روابطشان را بيشتر و بهتر در جهت تربيت و پرورش فرزندان تضمين نمايند.
مجيد ابهري جامعه شناس در اين خصوص گفت: مهمترين وظايف زن و شوهر احترام متقابل به يكديگر است كه تاثير بسزايي در سلامت روحي و تحكيم خانواده دارد كه اين امر ضامن سعادت در خانواده محسوب شده و بي توجهي به آن سبب بروز مسائل مختلف و حتي جرايم و مشكلات جدي خواهد شد.
ابهري با اشاره به اينكه عدم رعايت احترام متقابل يكي از دغدغه هاي خانواده محسوب مي شود افزود: حقوق افراد بر مبناي دستورات ديني و قوانين اجتماعي وضع شده اند و در صورت عدم رعايت آن هم محوريت خانواده آسيب پذير خواهد شد و هم بر جامعه تاثيرات ناشي از آسيب هاي انساني آن انكار ناپذير خواهد بود.
اين جامعه شناس با اشاره به احترام متقابل در سايه مشاركت و درك متقابل ميان اعضاي خانواده خاطر نشان كرد: حاكميت احترام در ميان رابطه اعضاي خانواده و پي ريزي اساسي اين جامعه كوچك بر ضوابط تربيتي آن خواهد توانست جامعه اي بزرگ با مفاهيم و معاني تجلي يافته ديني و اخلاقي و پايبندي به آن و در نتيجه سلامت روحي و تحكيم خانوادگي را موجب شود.
ولي در نهايت بايد گفت گاهي ما آدمها براساس توقعاتي كه نسبت به رعايت حقوق متقابل و احترام به آن براي خودمان خواستاريم تعهدي را به اعمال آن نسبت به ديگران نمي دهيم كه بايد گفت اين گونه است كه قانون احترام را نقض خواهيم كرد./ز

برچسب ها: خانواده ، عنصر ، احترام ، ارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار