فوتبال از جمله برترین و پرهوادارترین رشته های ورزشی است که سهم زیادی از اتفاقات ورزش هر کشور را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، چهره های ورزشی در یک سالی که گذشت کم نبودند.

چهره هایی در همه رشته های ورزشی که تحت عناوین و دلایل مختلف چهره شدند.

در ورزش فوتبال نیز شاهد چهره های زیادی بودیم. چهره هایی که هر یک بنا به دلایل خاصی به یک چهره خاص سال 91 تبدیل شدند.

در بیشتر موارد چهره های ورزشی آنهایی هستند که در تیم های بزرگ و پرطرفدار فعالیت خاص یا اظهار نظر ویژه ای داشته اند. این تیم ها از آن جهت که بیشتر زیر ذره بین هواداران و رسانه ها قرار دارند چهره های بیشتری نیز در پی خواهند داشت.

در لیگ برتر صرف نظر از جایگاه سرخابی ها در جدول مسابقات، این دو تیم همواره دارای محبوبیت و توجه خاصی هستند.

اغلب چهره های فوتبالی نیز از دل همین دو تیم بیرون می آیند.

در رأس همه باشگاه ها در فدراسیون فوتبال و در سال 91، این علی کفاشیان بود که یک چهره بزرگ در طی این سال بود. به ویژه اینکه فدراسیون فوتبال ما به عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب شد و شاید کفاشیان مرد اول فوتبال کشور ما در سال 91 باشد.

چهره های برتری فوتبال در تیم های سرخابی نیز سرمربیان و برخی مهره ها در تیم هستند.

البته برخی اعضای کادر فنی نیز می توانند در جمع این چهره ها باشند. در تیم پرسپولیس علی پروین اسطوره این تیم یکی از چهره های سال 91 فوتبال کشور بود.

مخصوصا در آن روزی که به عنوان مدیر فنی تیم پرسپولیس انتخاب شد چرا که پروین در گذشته پست مدیر فنی در باشگاه های فوتبال را "کشک" دانسته بود.

از دیگر چهره های تیم پرسپولیس در سال 91 می توان به مانوئل ژوزه اشاره کرد.ژوزه در حالی به تیم پرسپولیس پیوست که سرخپوشان یک فصل کابوس دار را تجربه کرده بودند و می خواستند با آمدن ژوزه به این روزهای سیاه پایان بدهند.

ژوزه با پیوستنش به تیم پرسپولیس، قول قهرمانی نداد و تنها قول داد که سرخپوشان دوازدهم نشوند که البته به این قول خود نیز عمل نکرد.

پس از ژوزه و در نیم فصل یحیی گل محمدی ابتدا سرمربی موقت و سپس سرمربی دائم شد.چهره مطرحی که در فوتبال سال 91 البته چهره موفقی هم بود.یحیی در بدترین روزهای پرسپولیس این تیم را تحویل گرفت.

اما کم کم به اوضاع این تیم تا حد نسبی کمک کرد.

در تیم استقلال نیز سرمربی موفق این تیم یکی از چهره های حاشیه ای دنیای فوتبال سال 91 کشور بود.سرمربی که با اتفاقات زیادی همراه بود.از برخی اظهار نظرات و درگیری های لفظی با تیم قبلی گرفته تا مشکلات و حاشیه های زیاد در داخل مجموعه تیم همه را به هر شکلی که بود مدیریت کرد و تیمش اصلی ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر دوازدهم است.

شاید مهمترین چهره سال 91 تیم استقلال کسی نباشد جز فرهاد مجیدی.

مجیدی که ابتدا آمدنش به تیم قلعه نوعی را منتفی اعلام کرده بود سرانجام به جمع آبی پوشان پیوست و البته عملکرد خوبی هم داشته است.

جباری، این هشت شاکی نیز از جمله چهره های تیم استقلال در سال 91 بود.این بازیکن در اغلب روزهای سال مصدوم است اما در لیگ دوازدهم برای آبی پوشان به خوبی به میدان رفت و چهره تأثیرگذاری نیز در این تیم بود.چهره های فوتبالی در سال 91 کم نبودند.

مثل همه سرمربیانی که در این نیمکت های لرزان سرمربی گری جای خود را به دیگری دادند.مثل همه اختلافات فوتبالی که بعضی هایشان ختم به خیر شد و برخی نیز ادامه دارند.

در کمیته داوران و در میان داوران نیز چهره های زیادی و البته اختلافات بی شماری دیده شد.اعتراض ها به قضاوت داوران و البته عکس العمل های تند آنان از دیگر چهره های فوتبال سال 91، بهروان رئیس سازمان لیگ بود که به علت دو شغله بودن از کار برکنار شد در حالی که بسیاری از مسئولان دیگر نیز در چنین شرایطی بودند.

دعواهای رسانه ای مدیر عاملان تیم ها به ویژه دو تیم سرخابی نیز از جمله جذابیت های مستطیل سبز است. به ویژه کری خواندن های رویانیان و فتح اله زاده مدیر عاملان دو تیم سرخابی، از جمله اتفاق های مهم فوتبال در سال 92 بود./با

برچسب ها: فوتبال ، ایران ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار