فرماندار روانسر گفت : روانسر پر بازديدترين شهرستان منطقه اورامانات بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرماندار روانسر با بیان اینکه اين شهرستان نوروز امسال  بیشترین مسافر را در منطقه اورامانات داشت، گفت: در تعطيلات نوروز سالجاري بيش از 430 هزار نفر از جاذبه هاي ديدني و گردشگري شهرستان روانسر ديدن كرده اند که آمار مسافران نوروزي اين شهرستان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزايش داشته است .

از لحاظ آثار ديدني و گردشگري در اين مدت غار قوري قلعه و سراب روانسر پربازديد ترين اماكن توريستي شهرستان روانسر بوده اند كه غار قوري قلعه در استان سومين سايت استان و سراب روانسر نيز پنجمين سايت گردشگري شلوغ استان بوده است.

و در اين مدت 434 خانوار با جمعيتي بالغ بر 2300  نفر در چهار باب واحد آموزشي در قالب 40 اتاق اسكان يافته اند كه نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدي داشته است.

صفري افزود: در اين مدت بيش از 15 هزار بروشور و دفترك معرفي شهرستان ميان مسافران توزيع شده و با پخت و پز انواع سوغاتي ها و نانهاي محلي در سياه چادرهاي نصب شده در ورودي شهر به نحو شايسته  از مسافرين نوروزي استقبال صورت گرفت.

 وي در پايان از همراهي و همدلي اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي اين شهرستان كه تمام تلاش و توان خود را براي اعتلاي نام روانسر و ماندگاري هر چه بيشتر مسافران در اين شهرستان بكار گرفتند قدرداني نمود.

از جمله جاذبه هاي ديدني و گردشگري در شهرستان روانسر غار زيبا و اعجاب آور قوري قلعه بزرگترين غار آبي آسيا و  هفتمين اثرطبيعي ملي ايران كه اخيرا در فهرست موقت ميراث جهاني قرار گرفت، غار كاوات، سراب روانسر با قدمتي بيش از40 هزار سال، سراب جابري و طاق فرهاد، جنگل شبانكاره، ارتفاعات شاهو و طبيعت بكر منطقه است./ع

برچسب ها: روانسر ، مسافر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.