معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت سنجد از سطح باغ‌ها و حاشیه زمین‌های زراعی استان آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴۰ تن سنجد از سطح باغ‌ها برداشت شود.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: درخت سنجد در باغ‌ها و حاشیه زمین‌های زراعی به عنوان بادشکن کشت می‌شود و میوه آن به علت فواید فراوان درمانی، خواهان زیادی دارد.

وی با بیان اینکه درخت سنجد در برابر شوری خاک و کم آبی مقاومت زیادی دارد، اضافه کرد: همچنین به جهت کم‌آب‌بر بودن تولید این محصول مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی قرار دارد.

وی ادامه داد: عملکرد تولید این میوه در هر هکتار ۲ تن است و در مجموع حدود ۱۷ هکتار مساحت باغات سنجد استان به شمار می‌رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: میوه سنجد در چهار نوع عنابی، پائیزی، سفید و سیاه در استان کشت می‌شود و برداشت میوه سنجد تا پایان مهر ماه ادامه می‌یابد.

دیانتی گفت: سنجد به عنوان یک میوه دارویی موثر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، به ویژه استفاده از آرد آن بدون جدا کردن پوست و هسته در درمان لثه و دندان، آرتروز، پوکی استخوان، جلوگیری از خون ریزی داخلی معده، درد‌های روماتیسمی و مفصلی، درمان اسهال در کودکان و افزایش هوش نقش بسزایی دارد و امروزه از آن در صنعت تولید لوازم آرایشی هم استفاه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.