معاون امورشهری وفضای سبز منطقه 19 گفت: در روز طبیعت بیش از 160 هزار شهروند میهمان بوستان ها و تفرجگاه های عمومی این منطقه بودند و از خدمات ارائه شده در این بوستانها بهره مند شدند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 19 ، مهندس موسی علیپور زنوزی با اشاره به  تخصیص بوستانهای بزرگ فرامنطقه ای با امکانات کامل همچون بوستان افرا و بوستان بزرگ ولایت گفت: تنها بیش از 50 هزار شهروند در این بوستانها مستقر شدند که بیشترین آمار گزارش شده از استقبال شهروندان در روز طبیعت است.
همچنین بوستان های شقایق، بهشت و شهید کاظمی هر کدام پذیرای بیش از 15 هزار شهروند، بوستان شهید کاظمی 15 هزار، شریعتی 10 هزار و نرگس 8 هزار شهروند در روز 13 بدر بودند. جنگل کاری ها نیز در مجموع به بیش از 50 هزار شهروند در روز طبیعت خدمات ارائه دادند.
وی راهنمایی شهروندان و بازدیدکنندگان را  برای استفاده صحیح از امکانات رفاه عمومی بوستانها  از اقدامات اجرا شده در این روز اعلام و تصریح کرد: عوامل اجرائی، راهنما ونگهبانان درتمام ساعات روزسیزده بدر خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه دادند . در همین راستا نصب بنر با محتوا ومضامین روز طبیعت درمعابر بخصوص درمحوطه بوستانها وتفرجگاهها واطلاع رسانی درخصوص رعایت نکات ایمنی ومراقبت از درختان ومنابع طبیعی انجام شد.
معاون امور شهری و فضای سبز اظهار داشت : راه اندازی غرفه های آموزشی در بوستانهای ولایت، شریعتی و 22 بهمن وانجام برنامه های آموزشی برای شهروندان در ارتباط با محیط زیست ومنابع طبیعی و توزیع 5 هزار برگ بروشور آموزشی بین شهروندان درمبادی ورودی پارکها، استقرار کپسول های آتش نشانی در دفاتر بوستانها و استقرار دو غرفه عرضه میوه در بوستانهای افرا و ولایت از دیگر اقدامات اجرایی این روز بود.
زنوزی افزود : در این روز ضمن جمع آوری بموقع پسماندها برای جلوگیری از هرنوع آلودگی شهری و زیست محیطی، هزار کیلوگرم کیسه زباله مخصوص پسماندهای خشک بین مراجعه کنندگان به بوستانها و جنگل کاریها با هدف جلب مشارکت آنان در جمع آوری پسماندها توزیع شد.
علاوه براین به منظور پاکسازی عمومی مکانهای تفرجگاهی ضمن استقرار یک دستگاه خودروی ویژه بازیافت و نیز یک کارگر در بوستانهای ولایت، شقایق، شریعتی، 22 بهمن، بعثت،شهید کاظمی،افرا، امام و شهید باکری، پس ازپایان مراسم نیز جمع آوری پسماندها و پاکسازی همه جانبه بوستانها و تفرجگاه ها به فوریت انجام شد./ف
برچسب ها: استقبال ، شهرون ، تفرجگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار