شمار زيادي از تروريستها در چندين منطقه در ريف دمشق کشته شدند و ارتش سوريه براي ورود به محله شيخ مقصود در شهر حلب آماده مي شود و در حمص نيز نيروهاي ارتش بر بيشتر بخشهاي محله خالديه مسلط شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه الوطن ؛ درگيريهاي  ارتش و نيروهاي امنيتي سوريه با گروههاي تروريستي مسلح در دو روز گذشته در چندين منطقه در ريف دمشق به کشته شدن شمار زيادي از جنگجويان تروريست منجر شده است.

يک منبع نظامي مسئول به الوطن گفت ارتش به هيچ يک از تروريستها اجازه نخواهد داد که دمشق را با حضور خود آلوده کنند و اين شهر امن باقي خواهد ماند.اين منبع گفت بارها به گروههاي تروريستي با همه وسايل موجود هشدار داده ايم هرگونه نزديکي به دمشق به معناي مرگ حتمي آنها و سرکرده هاي آنان است اما با اين وجود از چندين محور تلاش مي کنند به دمشق وارد شوند و بيشتر کساني هم که نفوذ مي کنند کشته مي شوند و بقيه نيز پا به فرار مي گذارند.

اين منبع نظامي مسئول تصريح کرد ارتش با همه تشکيلاتش براي دفاع از دمشق آمادگي کامل دارد و هيچ يک از تروريستها قادر نخواهند بود که دمشق را به وجود خود آلوده کنند.اين منبع تهديدات درباره لزوم تخليه دمشق از ساکنانش را به مسخره گفت و افزود دمشق ، امن است و به همت و عزم هزاران نفر از حاميان ميهن که از آن حفاظت مي کنند و همچنين به همت ساکنان و با همکاري با ارتش و نيروهاي امنيتي  امن باقي خواهد ماند .وي گفت مردم در همه محله ها و خيابانهاي دمشق به نيروهاي مسلح کمک مي کنند تا هر تروريستي که وسوسه مي شود در بين مردم پنهان شود ، نابود شود. 

اين منبع درباره اصابت گلوله هاي خمپاره به مناطق مختلف مسکوني در دمشق گفت متأسفانه تعدادي خمپاره به غير نظاميان اصابت کرده که منشأ اين خمپاره ها نيز از مناطق دور دست در ريف دمشق شليک شده است .وي افزود در موارد متعددي محل شليک خمپاره ها شناسايي و فورا خمپاره اندازها منهدم شده است اما در برخي موارد ديگر شناسايي محل شليک دشوار است اما ارتش شب و روز براي جلوگيري از تکرار اين گونه اقدامات تروريستي تلاش مي‌کند.

اين منبع به ساکنان پايتخت اطمينان داد و تأکيد کرد دمشق ، امن است و امن نيز باقي خواهد ماند و هيچ دليلي براي هراس و دلهرگي وجود ندارد و حاميان کشور حضور دارند و امکانات ، مهارت و شجاعت لازم براي عقب راندن تروريستها را نيز دارند. از طرف ديگر نيروهاي ارتش و افراد مسلح در نزديکي کارگاه تاميکو در غوطه شرقي درگير شدند که باعث شد جاده غوطه ديروز تا چندين ساعت قطع شود و درگيريها در منطقه  عتيبه و عباده نيز ادامه يافت . 

نيروهاي ارتش همچنين اعضاي يک گروه تروريستي را در عدرا در ريف دمشق به هلاکت رساندند و ارتش در مزارع تل کردي به پيشرفتهاي بزرگي دست يافت و به تروريستها تلفات سنگيني وارد کرد.
در حلب نيز ارتش براي ورود به بخش شرقي محله شيخ مقصود آماده مي شود. 

بيشتر ساکنان اين محله را سوريهاي کرد تشکيل مي دهند.يگانهاي ارتش ديروز ضربات سنگيني به محل تجمع افراد مسلح در اين منطقه وارد کردند و دهها نفر از آنها را کشتند . شيخ مقصود نزديک  محله بستان الباشا قرار دارد که افراد مسلح در بستان الباشا مستقر هستند و اين محله مرکز تدارکات افراد مسلح در شيخ مقصود است .

ارتش پس از آنکه از بيش از شش ماه پيش محله خالديه را در حمص به محاصره خود در آورده بود ، با همکاري با نيروهاي امنتيي  و کميته هاي دفاع ملي و پس از عمليات زنجيره اي نظامي از چند محور توانست بر بيشتر بخشهاي خالديه مسلط شود و مقاومت گروههاي مسلح را در اين منطقه بشکند و عرصه را بر باقيمانده آنها در اين محله تنگ کرده است.افراد مسلح باقيمانده در بخشهايي از محله خالديه همچنان مقاومت مي کنند اما در تيرراس آتش نيروهاي ارتش هستند. 

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: سوریه ، حلب ، حمص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار