مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: مسابقه تیراندازی با کمان از سلسله برنامه‌های جشنواره ملی صدای بهار همزمان با روز طبیعت گردی در محل لونا پارک ائل گولی تبریز با همکاری هیئت تیراندازی با کمان استان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، تراب محمدی افزود: این مسابقه با استقبال گردشگران و مهمانان نوروزی که ائل گولی تبریز را به عنوان محل طبیعت گردی در روز طبیعت انتخاب کرده‌ بودند مواجه شد.

وی آذربایجان شرقی را دارای روستاهای هدف گردشگری و مناطق نمونه متعددی برای طبیعت گردی خواند و گفت: ده ها مقصد زیبا و بکر این استان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی و علاقه‌مند به طبیعت گردی شده بود.

محمدی با اشاره به برنامه‌های شاد و متنوع جشنواره ملی صدای بهار خاطرنشان کرد: انواع برنامه‌های فرهنگی، هنری، معرفی آداب و رسوم آذربایجان شرقی، نمایش‌های آیینی نوروزی و نمایشگاه‌های صنایع دستی به عنوان بخش‌های مختلف این جشنواره در شهرهای مختلف استان اجرا شد.

وی گفت: ارائه لباس‌های محلی، غذاهای بومی و شیرینی و سوغات مخصوص استان در کنار جشن‌ها و نمایش‌هایی همچون تکم گردانی و سایاچی با محوریت آئین‌های نوروزی از دیگر برنامه‌های جشنواره ملی صدای بهار قبل از شروع ایام فاطمیه به شمار می‌رود.

این مقام مسئول فرهنگ و تاریخ غنی، موسیقی و آداب و رسوم کهن و بکر مناطق مختلف آذربایجان شرقی را از جمله زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این استان در کنار مناظر طبیعی آن توصیف کرد.

محمدی با بیان این‌که ائل گولی تبریز یکی از پرطرفدارترین و زیباترین اماکن تفریحی و طبیعی تبریز به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال قابل توجهی که همه ساله در روز طبیعت گردی از این محل می‌شود، برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان به عنوان یکی از برنامه‌های مفرح در این پارک پیش‌بینی شده بود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.