معاون پژوهش و فن آوری وزارت علوم خبر داد؛

وزارت علوم از دست آورد های مسابقه روبوکاپ آزاد ایران حمايت مي كند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به حمایت‌های این وزاتخانه از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات ربوکاپ و ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها و صنایع اشاره كرد.

دکتر محمد محمدی نژاد نوری در حاشیه بازدید از هشتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در گفتگو با  خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت علوم متصدی امر شرکت های دانش بنیان است و در این راستا شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را ارائه داده است

وی در ادامه افزود برنامه وزارت علوم در حوزه شرکت‌های دانش بنیان یک برنامه باز است و از این رو هر گروهی که در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری فعالیت می‌کنند مورد حمایت این وزارتخانه قرار می‌گیرند و ایجاد ارتباط میان صاحبان ایده و فناوری با بخش‌های صنعتی و بازار از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از حمایت‌های این وزارتخانه از دستاوردهای تیم‌های شرکت کننده در مسابقات ربوکاپ خبر داد و در این باره گفت: تیم های سازنده روبات امداد گر که روبات آنها در سازمان مدیریت بحران کاربرد داشته باشد وزارت علوم اقدام به برقراری ارتباط بین این دو بخش  خواهد کرد.

وی مسابقات ربوکاپ را پر بار توضیف کردو ادامه داد: علم روباتیک یک علم جامع است و در تمام عرصه‌ها چون زمین، دریا و فضا کاربرد دارد از این رو حمایت از این بخش از اهمیت زیادی برخودار است.

مهدی نژاد تصریح کرد : ایجاد شرکت‌های دانش بنیان یکی از راهکارهای اساسی برای تبدیل ایده و فناوری به محصولات و خدمات کاربردی است و با توجه به بالا بودن توان جوانان در مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران شرکت کنندگان دراین مسابقات می‌توانند در کنار هم اقدام به راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان کنند تا بتوانند از تسهیلات این شرکت‌ها و صندوق حمایت از شرکت‌های دانش بنیان همچون کمک‌های بلاعوض و وام‌های طولانی مدت بهره مند شوند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: با راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان بازار مورد نیاز این دستاوردها تقویت می‌شود و می‌توانند راه خودشان را به بازار و صنعت داخلی و خارجی باز کنند./ع2

 

 

 

 

برچسب ها: علوم ، روبوکاپ ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار