مقالات بسياري در سالگرد تجاوز نيروهاي آمريكايي عليه عراق در تاريخ 19 مارس نوشته شده و در آن به دروغ هاي زمامداران آمريكايي براي آغاز جنگ پرداخته شده. در اين ميان بايستي به كارزار انتشار اطلاعات دروغ درباره ايران نيز توجه كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتي وار، صدها هزار انسان بيگناه در افغانستان، پاكستان و عراق در نتيجه دروغ هاي مقامات آمريكايي كشته شدند. ده ها هزار نفر در اثر حملات نيروهاي ناتو در ليبي جان خود را از دست دادند در سوريه نيز بحران با حمايت عربستان سعودي، تركيه و قطر در سطح منطقه و آمريكا در سطح بين المللي بدليل پشتيباني آنان از تروريست هاي سوري ايجاد شده است و نشان مي دهد كه جنگ طلبي آمريكايي ها پاياني ندارد. 

بايستي به كارزار انتشار اطلاعات دروغ درباره ايران نيز توجه كرد كه آمريكايي ها سه دهه است كه از طريق آن قصد دارند تا دشمني خود نسبت به ايرانيان را توجيه كنند. كارزار ترور دانشمندان هسته اي ايران، كشتار مردم بيگناه ايران توسط گروه تروريستي "جند الشيطان" و حملات سايبري عليه تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران از جمله اقدامات مخرب كشورهاي غربي و متخاصم عليه ايران بوده است. كارزار دروغ پردازي عليه ايران عميق تر از عراق است. از جمله اقدامات خصمانه دولت آمريكا عليه ايران مي توان به در نظر گرفتن 400 ميليون دلار هزينه براي ايجاد هرج و مرج و بي ثباتي در ايران اشاره نمود كه مورد حمايت لابي صهيونيستي و جنگ طلبان آمريكايي قرار گرفته بود. انان براي تكميل برنامه هاي خود پروژه "ايران هراسي" را پيش مي بردند. اخيرا نيز در جديدترين اقدام ضد ايراني هاليوود با دستور دولت آمريكا فيلم "آرگو" را ساخت. فيلمي كه در آن روايتي تحريف شده از اشغال لانه جاسوسي آمريكا در تهران به نمايش درآمده است. 

از جمله دروغ هاي گفته شده از سوي غربي ها عليه ايران مي توان به ادعاي رسانه هاي غربي در سال 1984 ميلادي اشاره كرد. در آن سال آنها مدعي شدند سازمان اطلاعات المان معتقد است كه ايران تا چند سال ديگر به سلاح هسته اي دست خواهد يافت با اين حال سه دهه از انتشار اين شايعه مي گذرد اما برنامه هسته اي ايران كماكان صلح آميز است و دروغ گويي غربي ها ثابت شده است. همچنين در همان دهه 80 ميلادي نيز امريكايي ها پس از امضاي پيمان الجزاير و پايان اشغال لانه جاسوسي متعهد شدند كه در امور داخلي ايران بصورت مستقيم و غير مستقيم بصورت سياسي و يا نظامي مداخله نخواهند كرد. وعده هاي دروغيني كه هيچ گاه تحقق نيافت و آمريكايي ها پس از آن كماكان در امور داخلي جمهوري اسلامي ايران دخالت كردند. از جمله اقدامات جنايتكارانه آمريكايي ها در قبال ايران مي توان به سرنگوني هواپيماي ايراني با 290 سرنشين در خليج فارس توسط موشك هاي آمريكايي اشاره كرد كه 56 نفر از كشته شدگان آن كودك بودند. 

در سال 2010 نيز با انتشار دروغي ديگر كشورهاي غربي مدعي شدند كه تمامي اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و به اصطلاح "جامعه بين المللي" عليه ايران هستند. در حالي واقعيت آنست كه دو عضو دائم اين شورا يعني چين و روسيه با شركت در نشست هاي جنبش عدم تعهد و سازمان كنفرانس اسلامي همواره مخالفت خود را با تحريم هاي يكجانبه اعمال شده از سوي كشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده اند. 

ساخت فيلم موسوم به "ايرانيوم" و همچنين "آرگو" نيز از ديگر دروغ هايي بود كه غربي ها سعي در القاي آن به افكار عمومي جهانيان در مورد ايران داشتند." 

برچسب ها: ایران ، دروغ ، آنتی وار ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار