خبرگزاري شين‌هوا در گزارشي به قلم يانگ دينگدو و هي گوانگهاي نوشت: به رغم وجود برخي اختلاف نظرها بين ايران و قدرت هاي جهاني،‌ تحليل گران مي گويند هنوز نشانه هايي از علاقمندي دو طرف به ادامه مذاکرات به چشم مي خورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا، مذاکرات دو روزه هسته اي بين ايران و گروه موسوم به پنج به علاوه يک در آلماتي  قزاقستان روز شنبه به پايان رسيد. 

کاترين اشتون،‌ مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا،‌ بعد از پايان نشست گفت ايران و گروه پنج به علاوه يک در خصوص مسائل مهم اختلاف نظرهايي دارند. 

سعيد جليلي، مذاکره کننده ارشد ايران در امور هسته اي، نيز تصريح کرد اختلاف نظرهاي بين ايران و گروه پنج به علاوه يک درباره مسئله هسته اي همچنان باقي است. 

سعيد جليلي تاکيد کرد غني سازي چه در سطح پنج درصد و چه در سطح بيست درصد حق ملت ايران است و غرب براي آن که بتواند اعتمادسازي کند بايد برخي از نگرش هاي خصمانه خود عليه جمهوري اسلامي را کنار بگذارد. 

به رغم آن که دو طرف اختلاف نظرهايي دارند، هيچ يک از آنها مايل نبودند که گفتگوها را پايان يافته قلمداد کنند. 

هيچ تاريخ و محل مشخصي براي دور بعدي مذاکرات بين ايران و گروه پنج به علاوه يک مشخص نشد. با اين حال، سعيد جليلي گفت  کشورش بر ادامه مذاکرات تاکيد دارد و اشتون بعدا با وي تماس خواهد گرفت تا درباره نحوه ادامه مذاکرات بحث شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار