مدير جهاد كشاورزي شوش دانيال(ع) گفت: برداشت گندم از اول ارديبهشت آغاز مي‌شود و پيش‌بيني مي‌شود از سطح 85 هزار هكتار گندم كشت شده در اين شهرستان 300 هزار تن برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عليرضا ملك‌زاده عنوان‌كرد: توليد گندم امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش يافته است.

وي افزود: كشاورزان پس از برداشت گندم را به متولي خريد گندم يعني شركت غله و خدمات بازرگاني تحويل مي‌دهند و اين شركت با توجه به سياست‌هاي خود نياز خوزستان را تامين و مابقي را به خارج از استان صادر مي‌كند.

مدير جهاد كشاورزي شوش دانيال(ع) بيان‌كرد: سرانه مصرف هر نفر از شهروندان اين شهرستان 150 كيلوگرم است، يعني 30 هزار تن مصرف شهرستان مي‌شود و مابقي به استان‌هاي ديگر منتقل خواهد شد.

ملك‌زاده اظهاركرد: 815 هكتار كلزا در اراضي كشاورزي شوش كشت شده كه نسبت به سال‌گذشته 270 درصد توسعه كشت در اين محصول داشتيم و پيش‌بيني مي‌شود يك‌هزار و 200 تن كلزا از اين اراضي برداشت شود. محصول جو نيز در يك‌هزار و 331 هكتار از اراضي شهرستان كشت شده كه سه هزار تن جو از آن برداشت مي‌شود.

وي گفت: به‌طور كلي 95 هزار هكتار از اراضي اين شهرستان زيركشت محصولات كشاورزي پاييزه رفته است كه اين محصول شامل گندم، كلزا، جو، سبزي و صيفي و علوفه مي‌باشد./ع


برچسب ها: برداشت ، گندم ، شوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.