رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور اظهار داشت: بازديد بيش از 4 ميليون نفر از موزه ها و مراکز تاريخي در دوازدهم فروردين نشان دهنده علاقمندي هموطنان به آشنايي با آثار تاريخي و تمدن ايران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردگشري؛  «منوچهر جهانيان» در جلسه ارزيابي عملکرد ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي نوروزي که روز گذشته با حضور دکتر ملک زاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، معاونان، مشاوران و مديران کل ستادي و استاني برگزار شد، برگزاري جشنواره ملي «صداي بهار» را در ماندگاري مسافران نوروزي تاثيرگذار دانست و گفت: با برگزاري اين جشنواره تمامي ظرفيت هاي استان اعم از جاذبه هاي گردشگري، تاريخي، صنايع دستي، سوغات، غذاهاي محلي، آداب و رسوم و ... معرفي شدند. 
رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور افزود: بسياري از استان ها در سال هاي گذشته گذري و عبوري بودند که خوشبختانه برپايي جشنواره «صداي عشاير» پيش از فرا رسيدن سال جديد و همچنين جشنواره ملي صداي بهار در تعطيلات نوروز 92 گردشگران را علاقمند به آشنايي بيشتر با ظرفيت هاي گردشگري و فرهنگي اين استان ها کرد. 
وي به رشد 100 درصدي سفر به مناطق روستايي و عشايري کشور در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: در بسياري از اين مناطق روستائيان خانه هاي خود را در اختيار گردشگران و مسافران نوروزي قرار مي دادند که اين نشان دهنده ميزباني و مهمان نوازي ايرانيان است. 
معاون گردشگري کشور با بيان اين که 85 ميليون و 639 هزار اقامت شبانه مسافران نوروزي در مراکز اقامتي دائم و موقت کشور انجام شد، خاطرنشان کرد: با وجود تبليغات کاذب و منفي رسانه هاي غربي مبني بر مواجه شدن سفرها با رشد منفي به واسطه نوسانات ارز و تحريم ها، رشد 35 درصدي اقامت مسافران در نوروز امسال توانست تمام اين تبليغات منفي را نقش برآب کند. 
جهانيان تصريح کرد: برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي به ويژه در مناطق روستايي و کمتر شناخته شده علاوه بر معرفي منطقه به گردشگران به رشد، توسعه و بهبود وضعيت اقتصادي منطقه کمک شايان توجهي مي کند. 
رئيس ستاد مرکزي سفرهاي کشور با اشاره به برگزاري هزار نمايشگاه صنايع دستي و راه اندازي بيش از 50 هزار غرفه در سراسر کشور گفت: در اين نمايشگاه ها توانمندي هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي کشور به معرض نمايش گذاشته شد.
 وي با قدرداني از مشارکت سازمان اوقاف و امور خيريه، گفت: طرح آرامش بهاري که توسط اين سازمان در تعطيلات نوروز اجرا شد مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزي به ويژه در ايام فاطميه قرار گرفت. 
معاون گردشگري کشور معرفي استان هاي کمتر شناخته شده به عنوان مقصد گردشگري را از نتايج سفرهاي نوروزي امسال عنوان کرد و افزود: ستاد تسهيلات سفرها نبايد تنها به نوروز اختصاص يابد بلکه تداوم فعاليت ستاد در ديگر فصول سال نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار