وزیر راه و شهرسازی از ساخت 40 موج شکن در بنادر ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی نیکزاد امروز در جریان افتتاح فاز نخست بندر چندمنظوره آستارا، ظرفیت اسمی بنادر تجاری ایران در سال 88 را 110 میلیون تن عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در سال 91 این میزان ظرفیت به 184 میلیون تن رسیده و 1.64 برابر شده است که نشان از خدمات ارزشمند دولت نهم و دهم دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 11 بندر اصلی و 50 بندر فرعی در کشور وجود دارد، اذعان کرد: ظرفیت مسافری بنادر ایران در سال‌های گذشته 4 میلیون نفر بوده که در دولت نهم و دهم به 14 میلیون نفر رسیده و 2.2 برابر شده است.

وی به جابه‌جایی مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز جاری تعداد 138 میلیون نفر جابه‌جا شدند که 61 میلیون نفر با وسایل نقلیه عمومی و 5 میلیون نفر از طریق شناورهای دریایی صورت گرفت.

نیکزاد جابه‌جایی مسافران را با تعداد حدود 46 فروند شناور دریایی ذکر کرد.

وی درباره سرمایه‌گذاری بنادر ایران، خاطرنشان کرد: در سال 84 سرمایه‌گذاری 2.57 میلیارد ریال در بنادر صورت گرفت که این میزان اکنون به 27 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری رسیده است.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی از ساخت 40 موج شکن در بنادر ایران خبر داد.

وی با اشاره به افتتاح بندر آستارا، اذعان کرد: بندر آستارا در کریدور شمال جنوب قرار دارد و دارای موقعیت استراتژیک و ویژه‌ای است.

نیکزاد افزود: حمایت دولت از بخش‌خصوصی و پیگیری‌های ویژه استاندار و توجه خاص دولت به گیلان موجب شده تا بندر آستارا در مدت 22 ماه به اتمام برسد.در جلسه شب گذشته ستاد تدابیر، این نوید را به بخش‌خصوصی می‌دهیم که ظرفیت تجاری در کوتاه مدت به طرف بندر آستارا سرازیر می‌شود و مطمئنا دولت پای‌بند قرارداد منعقده بین دولت و بخش خصوصی خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی، آغاز به‌کار بندر آستارا را طلیعه ظفر و پیروزی خواند و خاطرنشان کرد: ظرفیت این بندر در زمان کوتاه به 3.5 میلیون تن می‌رسد.

رحیمی لحظاتی قبل آستارا را به مقصد صومعه‌سرا برای افتتاح مسکن مهر ترک کرد./ج1

برچسب ها: رشت ، موج شکن ، بنادر ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.