عضو شورای رقابت گفت: در صورتی که خودروسازان به دستوالعمل شوراي رقابت عمل نکنند، جریمه های بالا و در حدود 100 میلیون تومان برای هر خودروی تولیدی آنان در نظر گرفته خواهد شد.

محمد علی مددی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خودروسازان موظف به اجرای دستورالعمل قیمت خودرو هستند و هیچ نحوه محاسبه دیگری مورد قبول نیست.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت اعلامی شورای رقابت موقتی بوده و مطابق افزایش تورم بخشی 6ماه گذشته کشور در نظر گرفته شده است، افزود: البته در این قیمت گذاری 2 رویکرد مورد توجه قرار گرفته است به نحوی که آن دسته از خودروسازانی که از ارز مبادله ای استفاده می کنند باید قیمت شهریورماه به اضافه 20 درصد سود و آن دسته از خودروسازانی که از ارز آزاد استفاده می کنند باید قیمت شهریورماه خودرو را به همراه 37 درصد سود اجرا نمایند.
 
مددي افزود:در صورتی که خودروسازان به این راهکار عمل نکنند، جریمه های بالا و در حدود 100 میلیون تومان برای هر خودروی تولیدی آنان در نظر گرفته خواهد شد.
 
عضو شورای رقابت تصریح کرد: همچنین در صورت تخطی خودروسازان از اجرای این دستورالعمل ، راهکارهایی همچون کاهش و به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام انجمن خودروسازان که به مصوبه کاهش قیمت ها عمل نخواهد کرد، اظهار داشت: این تهدیدها سازکار نیست، خودروسازان باید از قانون تبعیت کنند و قیمت ها باید مطابق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شود.
 
مددی تصریح کرد: خودروسازان باید به جای اینکه تنها منافع شخصی را در تعیین قیمت ها لحاظ کنند، تمام افراد جامعه اعم از اقشار ضعیف و متوسط را در نظر گیرند.
 
وی در ادامه گفت: خودروسازان باید تنها به سود منطقی از تولید رضایت دهند و حقوق مصرف کنندگان را در نظر گیرند.
 
عضو شورای رقابت خاطرنشان كرد: البته دستوالعمل نهايي قيمت گذاري خودرو در حال تهيه و تنظيم در شوراي رقابت است و تا پايان فروردين ماه ابلاغ مي شود.

برچسب ها: خودرو ، مددی ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار