رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از ارسال سرم ضد عقرب و ضد مارگزيدگي به مناطق زلزله‌زده بوشهر خبر داد.

به  گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛  دكتر محمدمهدي گويا كه شب گذشته به منظور بررسي وضعيت بهداشتي مناطق زلزله زده به بوشهر رفته است، در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن اعلام اين خبر گفت: مارگزيدگي و عقرب‌گزيدگي در بوشهر حتي در شرايط عادي سال هم ديده مي‌شود و در حال حاضر به دليل حادثه زلزله، احتمال مارگزيدگي و عقرب‌گزيدگي در اين مناطق زياد است.

وي با اشاره به اين كه بخشي از اين سرم‌ها از تهران و بخشي ديگر از دانشگاه علوم پزشكي بوشهر تامين شده است، گفت: خوشبختانه كمبودي از نظر تامين سرم ضدمار گزيدگي و عقرب‌گزيدگي وجود ندارد.

دكتر گويا همچنين با اشاره به مالاريا خيز بودن اين منطقه گفت: از صبح امروز عمليات سمپاشي در مناطق زلزله زده آغاز شده و همچنين تعداد 500 تخته پشه بند در اختيار مردم منطقه قرار گرفته است كه به نظر مي‌رسد كافي باشد.

دكتر گويا مهم‌ترين مشكل منطقه زلزله‌زده را قطع آب و برق عنوان كرد و گفت: خوشبختانه در ساعات اوليه وقوع زلزله، مشكل  آب آشاميدني از طريق توزيع آب‌هاي بطري مرتفع شد و همچنان توزيع آب آشاميدني سالم به مردم منطقه ادامه دارد.

رئيس مركز مديريت بيماري‌ها كه در لحظه مخابره اين خبر در منطقه زلزله‌زده حضور دارد، از وقوع بيش از 60 پس لرزه خبر داد و گفت:  آخرين پس لرزه نيز صبح امروز با 4/5 دهم ريشتر به وقوع پيوست .

دكترگويا از آماده باش تمامي نيروهاي امدادي و درماني در منطقه خبر داد. /ح

برچسب ها: سرم ، زلزله ، بوشهر ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار