مقامات آمريکا براي همراه کردن چين به منظور مقابله با کره شمالي دست و پا مي زنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان؛ کريستين امانپور خبرنگار اين شبکه گفت: آمريکا به شدت به تحرکات کره شمالي توجه دارد. در حال حاضر، نکته اصلي در سياست خارجي آمريکا درباره کره شمالي اين است که از طريق تعامل با چين در اين زمينه گامهايي بردارد. درست به همين منظور، جان کري وزير امورخارجه آمريکا به منطقه مي رود.

وي در اين سفر دوره اي به چين و ژاپن و کره جنوبي سفر خواهد کرد تا درباره مسائل منطقه با آنها رايزني کند. رايزني اصلي جان کري با مقامات چيني خواهد بود . وي در اين ملاقاتها تلاش خواهد کرد اختلافها ميان آمريکا و چين را درباره کره شمالي کاهش بدهد و مقامات چين را ترغيب کند تا براي کنترل کردن پيونگ يانگ گامهايي بردارند و رفتارهاي کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي را کنترل کنند زيرا اين کار به نفع چين نيز است.

رئيس ستاد مشترک نيروهاي مسلح آمريکا نيز تا چند هفته ديگر به منطقه سفر مي کند. رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) نيز همين کار را انجام مي دهد. مقامات مختلف آمريکايي مي خواهند با سفر به پکن، مقامات چين را متقاعد کنند براي حل مشکل اقدام کنند و اجازه ندهند اوضاع از کنترل خارج شود.

امانپور در ادامه افزود: مقامات آمريکا مي گويند رهبر کره شمالي بايد از رفتارهاي تندش عقب نشيني کند اما مسئله اين است که آيا کيم جونگ اون حاضر است به اين سخن گوش کند و اين سخن را نوعي پيشنهاد تلقي کند. به هرحال، تحرکات جديد در شبه جزيره کره بسيار نگران کننده است و چرخه اقدامات تحريک کننده در منطقه مي تواند بسيار مشکل آفرين باشد. مشخص نيست که در نهايت اين تهديدها به کجا منجر خواهد شد.

اين مسئله بسيار جدي است. در عين حال بايد توجه داشت که کانالهايي براي تعامل پشت پرده در نيويورک با رابطهاي کره شمالي وجود دارد. مطالب زيادي درباره اين ملاقاتها مطرح نمي شود اما ديدارها رخ داده است. اما بايد ديد آيا پيامهايي که از اين طريق به مقامات کره شمالي انتقال داده مي شود مي تواند نتيجه اي به همراه داشته باشد يا خير.

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: چین ، آمریکا ، تلاش ، کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار