تمام ایرانیان بالای 30 سال از لحاظ فشار خون و قد و وزن از 14 اردیبهشت مورد غربال گری قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر رخشانی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز 24 فروردین در مراسم روز جهانی بهداشت افزود: غربال گری فشار خون قد و وزن و تکمیل پرنده الکترونیک سلامت از 14 اردیبهشت به مدت 10 روز آغاز می شود و در تلاش هستیم این روند را ادامه و تکمیل کنیم تا تمام ایرانیان بالای 30 سال مورد غربال گری این طرح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در هفته سلامت تمام دانشگاه های علوم پزشکی به ارائه خدمت در زمینه اندازه گیری فشار خون پرداختند گفت: این برنامه در پزشک خانواده نیز به صورت مستمر انجام خواهد شد باید توجه داشت که اولیت معاونت بهداشتی ترویج سبک زندگی سالم است در واقع ما تا زمانی به بیماری فکر می کنیم بیشتر به سمت درمان و اقدامات پزشکی خواهیم رفت.

رخشانی عنوان کرد: سیستم ارائه خدمات، مراقبت های اولیه بهداشتی برای تغییر در سبک زندگی از جمله تغذیه و فعالیت بدنی و ترک دخانیات از جمله موضوعاتی است که ما به شدت پیگیر آن هستیم.

معاون بهداشتی خاطر نشان کرد: اگر بهورز سالهای پیش وارد جامعه شد و بیماری های واگیر را ریشه کن کرد امروز هم با کمک این افراد و اجرای برنامه پزشک خانواده می توان میزان ابتلا به این بیماری ها کاهش داد./ح
برچسب ها: فشار خون ، وزن ، غربال گری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار