مشايي گفت: خدمات شهيد شاطري در جنوب لبنان تحکيم دوستي ميان دو ملت ايران و لبنان که از جمله اهداف مهم ديپلماسي بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران است را سبب شده بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، ˈاسفنديار رحيم مشايي درحاشيه چهارمين سفر استاني هيئت دولت به استان سمنان، بر مزار ˈشهيد حسن شاطريˈ درامام زاده يحيي(ع) اين شهر حضور يافت و با قرائت فاتحه براي اين سردار رشيد اسلام ، علو درجات را از درگاه خداي متعال مسالت کرد.

مشايي در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص آشنايي خود با شهيد شاطري گفت: شهيد شاطري از دوستان قديمي من در غرب کشور بود و از سال 63 همديگر را مي‌شناختيم.مدتي در غرب با هم همکار بوديم که پس از مدتي او در سنگر ديگري و من در جاي ديگري به فعاليت ادامه دادم ولي همچنان ارتباط و دوستيمان را با هم داشتيم.

وي با بيان اين که شهيد شاطري، نماينده دولت و رئيس ستاد بازسازي جنوب لبنان بود، ادامه داد:در سفر رئيس‌جمهور به لبنان شاهد خدمات ويژه ايشان و رضايت‌مندي مردم لبنان از اين خدمات بوديم که اين رضايت‌مندي کاملا برجسته و مورد توجه بود.

مشايي در خصوص ويژگي‌هاي شخصيتي شهيد شاطري گفت: شهيد شاطري فردي جامع‌الاطراف، شجاع، دلير و با روح وسيع، خدمتگزار، خوش فکر، جدي و مستحکم در دفاع از مرزها و ارزش‌ها و داراي روحيه مروت و مودت نسبت به مردم بود.

مشاور رئيس‌جمهور تصريح کرد: خدمات شهيد شاطري در جنوب لبنان سبب خوش‌بيني مردم جنوب اين کشور به روابط با ايران شده بود و تحکيم دوستي ميان دو ملت ايران و لبنان که از جمله اهداف مهم ديپلماسي بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران است را سبب شده بود.

مشايي با بيان اينکه شهيد شاطري در راستاي اهداف والاي انقلاب اسلامي جان خود را فدا کرد، افزود: عوامل مزدور صهيونيست اين بزرگوار را به شهادت رساندند اما تشييع جنازه وي نشان داد که ياد و خاطره شهيدان جاودان است و مردم بر ادامه راه آنها و اهدافشان پافشاري مي‌کنند.

مشاور رئيس‌جمهورخاطر نشان کرد: به دليل سفر چهارم دولت به استان سمنان، توفيق پيدا کردم که از فرصت به دست آمده بين برنامه‌هاي کاري، بر سر مزار اين شهيد سرافراز حضور يافته و ارادت شخصي و قلبي خود را اعلام نمايم. و همچنين فرصتي حاصل شد تا از امامزاده يحيي(ع) و ساير مزار شهيدان حاضر در اين امامزاده جليل‌القدر زيارت نمايم و نسبت به آنها اداي احترام کنم.

وي با تجليل از نگاه فرهنگي شهيد شاطري افزود: شهيد شاطري معتقد بود، اصلي‌ترين جبهه در مبارزه با استکبار، جبهه فرهنگي و ارزش‌هاست و از اين نظر حتي زماني که مسئول بازسازي جنوب لبنان بود در اجراي پروژه‌هاي عمراني بيش از جنبه فيزيکي و سخت‌افزاري و عمراني به جنبه نرم‌افزاري و فرهنگي آن توجه داشت.

رئيس دبيرخانه جنبش غير متعهدها ادامه داد:همين نگاه فرهنگي شهيد شاطري در انجام خدمات عمراني، سبب شده بود تا خدمات او بيشتر مورد توجه باشد و اثرگذاري خود را نشان دهد.

مشايي گفت: شهيد شاطري در کمال شجاعت اقدام به ساخت و احداث پارکي با فضاهاي سبز زيبا و داشتن فضاهاي فرهنگي در جنوبي ترين نقطه لبنان و هم‌مرز با سرزمين‌هاي اشغالي کرد که اين پارک هم اکنون زيباتر و بهتر از پارک ساخته شده توسط رژيم غاصب صهيونيستي است.

مشاور رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد:شهيد شاطري با نگاه عميق خود، براي هر بخشي از اين پارک نام استان‌هاي ايران را گذاشته است که نشان دهنده نگاه عميق و فرهنگي او به اين مسائل بود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مشایی ، شاطری ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار