وزیر بهداشت افزایش قیمت دارو را در چند ماهه اخیر تکذیب کرد و آن را کاری غیر قانونی خواند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت امروز در حاشیه ی مراسم آغاز اجرای طرح واگذاری مدیریت بخش ها به پزشکان در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت داروها اظهار کرد: هیچ گونه افزایش قیمت دارو در این چند ماهه صورت نگرفته اگر هم افزایشی ایجاد شده خلاف قانون است چراکه ارز همان ارز دو ماه پیش است.
 
وی گفت: البته باید توجه داشت که هزینه ی داروخانه ها 15 تا 25 درصد افزایش پیدا کرده است کمیسیون قیمت گذاری دارو در چند روز آینده تشکیل می شود که اعلام می کند افزایش قیمت دارو به چه صورت خواهد بود.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر پیشنهاد معاون رئیس جمهور مبنی بر فارسی نویسی نسخه ها اظهار داشت: آیا پزشکان آلمانی و انگلیسی و ... که به زبان خود نسخه پیچی می کنند مگر مشکلی برای بیمارانشان پیش می آید از ابتدا این مباحث مطرح بوده ولی به دلایل مختلفی تا کنون این بحث اجرایی نشده که البته این طرح تا زمانی که کار کارشناسی در خصوص آن صورت نگیرد اجرایی نمی شود.
 
طریقت منفرد در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه چه کسانی مخالف اجرای پزشک خانواده هستند تصریح کرد: انسان ها در مقابل تغییرات مقاومت می کنند و این امری طبیعی است که گاهی همین تبدیل به زلزله می شود و همه چیز را به هم می زند.
 
وزیر بهداشت در خصوص بودجه ی وزارت بهداشت هم افزود: الان در مورد بودجه صحبت نمی کنم و زمانی که این امر قانونی شود آن را در رسانه ها اعلام می کنند اما باید توجه داشت آنچه مورد نظر ما هست این است که ما الویت هایی داریم که با حداقل بودجه ارتباط دارد و مشکلی در اجرای آنها ایجاد نمی شود ما هرچه اعتبار داشته باشیم در زمینه ی طب عمومی صرف می کنیم./ع2
برچسب ها: دارو ، بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار