"د دیویس" کمیسر پلیس بوستون در نشست مطبوعاتی بعد از انفجارهای این شهر که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 23 نفر انجامید گفت مردم در خانه های خود بمانند و آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سی ان ان؛ دیویس گفت در ساعت دو و پنجاه دقیقه بعد از ظهر امروز انفجارهایی همزمان در مسیر پایانی ماراتن بوستون روی داد. این انفجارها در پنجاه تا صد یاردی از هم روی دادند که هر کدام باعث بروز تلفاتی شدند.
وی گفت در حال حاضر، همه قربانیان از صحنه انفجار منتقل شده اند و افسرانی را به بیمارستان اعزام کرده ایم تا با خانواده قربانیان و شاهدان احتمالی در تماس باشند. ما بلافاصله سامانه واکنش را که دولت فدرال و محلی برای جواب دادن به چنین حوادثی در نظر گرفته اند، فعال کردیم. پلیس فدرال و محلی بلافاصله گروه هایی را اعزام کردند. در حال حاضر، حادثه سومی نیز روی داده است که در کتابخانه جی اف کی بود.
وی ادامه داد: ما اطمینان نداریم که این حوادث با هم در ارتباط باشند ولی ما فرض را بر این گذاشته ایم که اینگونه هستند. به مردم توصیه می کنیم که در خانه خود باشند و اگر در هتل های اطراف ساکن هستند، خیلی زود به اتاق های خود بازگردند و در گروه های پرجمعیت، حرکت نکنند. تلاش ما این است که به اوضاع ثبات بخشیم.
کمسیر پلیس بوستون گفت ما دو شماره تلفن اختصاص داده ایم. شماره اول به خانواده های قربانیان اختصاص دارد که برای کسانی است که می خواهند خبری از عزیزان خود داشته باشند. در صورتی که کسی از این حادثه چیزی دیده است یا اطلاعاتی دارد که به بازداشت یا تعقیب افراد مسئول این حادثه ممکن است بینجامد، با شماره دوم تماس بگیرد.
دیویس گفت: در زمان انفجار، افراد در حال فرار بسته و کیف هایی را به جا گذاشته اند و در حال حاضر، از نظر ما همه این بسته ها مشکوک هستند. ما گروه های ویژه ای را در نظر گرفته ایم که هر کدام از این بسته ها را بررسی می کنند ولی تا کنون، بسته انفجاری دیگری را مشاهده نکرده ایم. مردم آرامش خود را حفظ کنند ولی در عین حال این را بدانند که این مساله ادامه دارد و اگر اطلاعاتی دارند، در اختیار ما قرار دهند.
دیوال پاتریک فرماندار ماساچوست نیز با اشاره به صحبت های خود با رئیس جمهور آمریکا و اطمینان از همکاری دولت فدرال و ایالتی در این خصوص گفت: ما از مردم می خواهیم از تجمع خودداری کنند و آرامش خود را حفظ کنند. به خانه های خود بازگردند و اگر در هتل اقامت دارند، به هتل های خود برگردند. امنیت همه هتل ها اولویت دارند و اگر اطلاعاتی دارند، با شماره هایی که اعلام می شود، با ما تماس بگیرند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان همچنین گزارش داد: در پی انفجارهای بوستون تدابیر امنیتی علاوه بر نیویورک و واشنگتن در لوس آنجلس و سان فرانسیسکو نیز به شدت افزایش یافته است.
پلیس بوستون انفجار سوم در کتابخانه جی اف کی را تایید اما اعلام کرد هنوز مشخص نیست این انفجار با دو انفجار در خط پایان ماراتن بوستون ارتباط داشته باشد.
پلیس بوستون تمامی پل ها بر روی رودخانه چارلز را بسته است.
در پی کشف دو وسیله انفجاری گمان می رود بمب های دیگری در سطل های زباله وجود داشته باشد.
برچسب ها: انفجار ، بوستون ، پلیس ، سی ان ان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار