مدیرکل محیط زیست استان لرستان از ارتقا سطح حفاظتی زیستگاه سمندر لرستانی خبر داد و گفت: پرونده ارتقا سطح حفاظت زیستگاه سمندر به شورای عالی حفاظت محیط زیست ارسال شده و این زیستگاه در صف تبدیل به منطقه حفاظت شده قرار دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛محمدحسین بازگیر با اشاره به پروژه های مطالعاتی انجام شده در زمینه سمندر لرستانی اظهار داشت: در این راستا یک پروژه شناسایی مقدماتی با همکاری جهاد دانشگاهی لرستان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این پروژه یک سری اطلاعات پایه از سمندر لرستانی جمع آوری شده است.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان همچنین از برگزاری فعالیتهای آموزشی همگانی و فرهنگسازی به منظور حفاظت از این گونه خبر داد و بیان داشت: همچنین در این راستا چند فیلم از زندگی سمندر لرستانی تهیه شده است.

بازگیر با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی با همکاری دانشگاهها و دستگاههای مرتبط عنوان کرد: همچنین یک کار پژوهشی را با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه به منظور شناسایی زیستگاههای جدید سمندر آغاز کرده ایم.

وی از پیگیری برای ارتقا سطح حفاظتی زیستگاههای این گونه خبر داد و یادآور شد: در این راستا منطقه ای به وسعت 25 هزار هکتار به منظور ایجاد مناطق حفاظت شده سمندر یک و دو به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده است.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان از انجام کارهای مقدماتی ارتقا این زیستگاه خبر داد و بیان داشت: پرونده ارتقا سطح حفاظت زیستگاه سمندر به شورای عالی حفاظت محیط زیست ارسال شده و این زیستگاه در صف تبدیل به منطقه حفاظت شده قرار دارد.

بازگیر همچنین از ایجاد دو پاسگاه محیط بانی"کرکی" و "تنگ هفت" به منظور حفاظت از سمندر لرستانی اشاره کرد و یادآور شد: در اولین مجوز استخدام به دنبال تامین نیروی مورد نیاز این پاسگاهها هستیم./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.