نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت بخش کشاورزی، مورد توجه مجلس شورای اسلامی درسال جاری است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضا باقری بنابی، با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی در بخش کشاورزی، برای کمک به تحقق شعار حماسه اقتصادی در سال جاری اقدامات ویژه ای را شروع و در تصویب بودجه سال جاری تقویت بخش کشاورزی را مورد توجه خاص قرارمی دهدگفت: نامگذاری سال های اخیر از سوی مقام معظم رهبری با عناوین اقتصادی نشان ازعنایت ویژه معظم اله به بحث تولید وتولیدکننده بوده وهرقدر تولید ملی در کشور در سطح بالایی قرار داشته باشد بهتر خواهیم توانست در برابر قدرت های استکباری مقاومت نمائیم و در حقیقت راه نجات کشور از بحران اقتصادی تقویت تولید است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضا باقری بنابی، خواستار توجه جدی مسوولان به بخش کشاورزی شد و افزود: باوجود اینکه بناب به عنوان قطب کشاورزی آذربایجان شرقی محسوب می شود اما از کمبود و فقدان منابع مناسب و مطمئن آب در این بخش رنج می برد و بر اساس برآوردهای انجام یافته کارشناسی، برای حل این مشکل و جهت ایجاد کانال ها و پمپاژهای مورد نیاز انتقال آب بیش از800 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز خواهد بود تا توان تولیدی شهرستان در بخش کشاورزی از رشد قابل توجهی برخوردارگردد.

وی با بیان اینکه سالانه برای تامین آب کشاورزی مورد نیاز شهرستان بناب حداکثر 30 میلیارد ریال اختصاص داده می شود و از این طریق، حل اساسی مشکل آب کشاورزی بناب سال ها به طول خواهد انجامید، اضافه نمود: تلاش بر این محور است تا مجموع اعتبارات لازم برای این امر تا پنج سال آتی جذب گردد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پیگیری جذب سریع این اعتبار گفت: معضل کمبود آب کشاورزی بناب یک تهدید جدی بوده و باتوجه به کمبود میزان بارندگی های اخیر لازم است مسئولین نهادهای ذیربط، در حل این مشکل بزرگ تمامی مساعی خویش را بکار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به تصویب کلیات طرح انتزاع وظایف کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تصویب این طرح مهم به ساماندهی و تقویت عملکرد وزارت جهادکشاورزی کمک بسیاری نموده و توسعه بخش کشاورزی را از سرعت بیشتری برخوردار خواهد نمود. /ب

برچسب ها: تقویت ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.