24 درصد تلفن‌های همراه که روی بدنه خود دکمه و کلید سخت‌افزاری دارند شامل باکتری‌هایی می‌شوند که می‌توانند اختلالات پوستی، بیماری‌های تنفسی یا مسمومیت‌های غذایی را باعث شوند.

 
به گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران به نقل از منزهلث، محققان در این مطالعه جدید تلفن‌های همراه کارمندان یک مرکز بهداشتی را از نظر میکروارگانیسم‌ها و پاتوژن‌های بالقوه خطرناک مورد بررسی قرار دادند.
این بررسی نشان داد 24 درصد تلفن‌های همراه که روی بدنه خود دکمه و کلید سخت‌افزاری دارند شامل باکتری‌هایی می‌شدند که می‌توانند اختلالات پوستی، بیماری‌های تنفسی یا مسمومیت‌های غذایی را باعث شوند که این رقم برای دستگاه‌های الکترونیکی لمسی تنها 3 درصد اعلام شد.  
"پالاوی پال"(Pallavi Pal) یکی از مدیران این بررسی توضیح داد بر خلاف دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به نمایشگر لمسی، تلفن‌های همراهی که صفحه‌کلید سخت‌افزاری و دکمه دارند سطوح نامنظمی را روی بدنه خود شامل می‌شوند که به سختی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد.  
او گفت، لپ‌تاپ‌های معمولی که کلیدهای فراوان را روی خود جا داده‌اند و دستگاه‌های قابل‌حمل پخش فایل‌های صوتی نیز از جمله محصولاتی محسوب می‌شوند که احتمال ذخیره باکتری روی آن‌ها زیاد است و نسبت به دستگاه‌های لمسی آلوده‌تر هستند./ف

برچسب ها: تلفن ، اختلال ، پوستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار