نايب رئيس مجلس با گرامي‌داشت روز ارتش گفت: ارتش همواره به عنوان بازوي توانا و قدرتمند نقش آفريني کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي‌فرد که در پي سفر علي لاريجاني به مناطق زلزله‌زده بوشهر رياست جلسه علني امروز (چهارشنبه 28 فروردين ماه) را برعهده دارد در آستانه سالروز ارتش (29 فروردين) گفت: روز 29 فروردين ماه که به دست و ابتکار راه‌گشاي رهبر معظم و بنيانگذار عظيم‌الشان انقلاب حضرت امام (ره) در سال 1358 به نام روز ارتش نامگذاري شد، يادآور ظرفيت اعتقادي،‌ علمي، توان نظامي و پيوند ناگسستني نيروهاي مسلح با اسلام و آرمان‌هاي بلند حضرت امام است.

وي افزود: برهيچ هوشمندي پوشيده نيست که ارتش با پيام بنيانگذار انقلاب و با الهام از آموزه‌هاي اسلام در کنار ملت عزيز قرار گرفته و بستر سقوط نظام شاهنشاهي را رقم زد.

نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر اظهار داشت: وابستگاني که در انديشه فروپاشي ارتش جمهوري اسلامي بودند در برابر اراده و ابتکار امام(ره) و امت با شکست روبه‌رو شدند و نيروهاي مسلح و ارتش مقتدر از آغاز شکل‌گيري انقلاب به عنوان يک بازوي توانا و قدرتمند حضور يافته و نقش آفريني کرد.

ابوترابي‌فرد خاطر نشان کرد: ارتش باعث ارتقاي امنيت کشور شده و موجب افتخار فرماندهي معزز کل قوا شد.

نايب رئيس اول مجلس تصريح کرد: اين پيروزي‌هاي پي‌درپي در 33 سال گذشته را به ارتش، نيروهاي مسلح، ‌سپاه پاسداران و نيروي انتظامي تبريک عرض مي‌کنم و براي شهداي عالي‌قدر اسلام از خداوند سبحان علودرجات مسئلت دارم.

نايب رئيس مجلس اظهار داشت: براي فرماندهان پرتواني همچون شهيد قرني که به دست مخالفان به شهادت رسيد، سردار شهيد نامجو،‌ فلاحي، صياد شيرازي، ستاري و فرماندهان، افسران، درجه‌داران و سربازان و کساني که جان خود را براي انقلاب از دست دادند علو درجات مسئلت دارم.

ابوترابي‌فرد در بخش ديگري از سخنان خود به زلزله‌زدگان بوشهر اشاره کرد و گفت: لازم است از 37 برادر و خواهري که در حادثه زلزله بوشهر به لقاي حق شتافتند ياد آن‌ها را گرامي مي‌داريم و براي 900 مجروح اين حادثه آروزي سلامتي داريم.

وي همچنين افزود: براي يک جان‌باخته زلزله سراوان علو درجات و براي بازماندگان آرزوي صبر جميل داريم.
انتهاي پيام/

برچسب ها: ارتش ، انقلاب ، امام خمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار