عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان گفت: جامعه دارای هنجاری است که همه باید آنرا رعایت و کنترل کنند و در این زمینه باید کار فرهنگی صورت گیرد که بدون گشت ارشاد هم معلوم نیست به نتیجه برسد و من معتقدم در زمان ضرورت، حاکمیت باید اِعمال حاکمیت کند؛ من جریان انحرافی را قبول ندارم چرا که هر جریانی باید سرمایه اجتماعی، دنباله و پیرو داشته باشد، در حالی که این‌ها فقط یک "حلقه انحرافي" هستند و تلاش می‌کنند تا بالا بیایند.

"محمدرضا باهنر" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو "ائتلاف اکثریت اصولگرایان" به عنوان کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی مشروح با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران به سوالات مختلفي پاسخ داده است که مشروح اين گفتگو در ادامه آمده است:
  

باشگاه خبرنگاران: آیا بین  ائتلاف اکثریت اصولگرایان با جبهه پایداری رایزنی خاصی صورت گرفته است؟


باهنر: بین ائتلاف اکثريت اصولگرايان و جبهه پایداری جز بحث و گفتگوهاي راهرويي، هیچ رایزنی رسمی در ميان نبوده است.
 

باشگاه خبرنگاران: پيش‌بيني شما از آرايش آتي کانديداهاي اصولگرا چيست؟

 
باهنر: ‌ما آرزومندیم که کاندیداهای اصولگرا به حداقل تقلیل یابند البته یک نفر هم مدنظر نیست بلکه فکر می‌کنیم برای شروع کار، دو یا سه نفر خوب است اما اينکه تا پايان سه نفر باقي بماند يا نه،  رقبا را بايد با مقتضاي زمان و موقعيت  رصد و مديريت کرد.

در هر صورت حضور هر کدام از کاندیداهای اصولگرا نباید به ضرر کل جریان اصولگرایی تمام شود و بنده نیز هر لحظه احساس کنم  ادامه حضورم به ضرر جریان اصولگرایی است آن موقع دیگر حضور ندارم.    


باشگاه خبرنگاران: چه ميزان احتمال مي‌دهيد که اصولگرايان موفق به معرفي نامزد واحد شود؟


باهنر: مطلوب ما نامزد واحد نیست و ممکن است دو یا سه نفر معرفی کنیم، ما امیدواریم که مدیریت واحدی وجود داشته باشد و ممکن است ازبین سه نفر به یک کاندیدای واحد برسیم.     
 

باشگاه خبرنگاران: نظر شما درباره جريان انحرافي و حضور اين جريان در انتخابات آتي چيست؟


باهنر: من جریان انحرافی را قبول ندارم چرا که هر جریانی باید سرمایه اجتماعی، دنباله و پیرو داشته باشد، در حالی که این‌ها فقط یک حلقه انحرافي هستند و تلاش می‌کنند تا بالا بیایند.

حضور این جریان در انتخابات در محدوده تصمیمات بنده و امثال من نیست بلکه مقامات نظارتی و اجرایی کشور باید آنها را بررسی و کنترل کنند.

 
باشگاه خبرنگاران: آيا نتايج نظرسنجي‌ها را رصد مي‌کنيد؟ نظرسنجي‌ها تا چه حد مبناي تصميم‌گيري نهايي ائتلاف خواهد بود؟
 


باهنر: متاسفانه من نتایج نظرسنجی را به طور مرتب رصد نمی‌کنم البته جامعه آماری آن‌ها نيز متناسب با واقعیت کشور نیست و تمام کسانی که نظر می‌دهند مخاطبان خاص آن سایت‌ها و وبسایت‌هایی هستند که نظرسنجی‌ها را انجام می‌دهند.
   
چهار و  پنج محل هستند که نظرسنجی‌هایی علمی انجام می‌دهند که اگر آن‌ها درباره انتخابات نیز این نظرسنجی‌ها را انجام دهند که ما نتایج آنها را نیز مورد توجه قرار خواهیم داد. 
  

باشگاه خبرنگاران: موضع و نظر شما درباره مسئله حجاب چيست؟



باهنر: برخی از صحبت‌های من که در سایت‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه گفته‌ام دو تار موی خانم‌ها با چهار تار موی آنها فرقی نمی‌کند دنباله حرف‌های یکی از مقامات اجرایی بالای کشور است که گفتند "ما با چهار شاخه موی خانم‌ها چه کار داریم".
 
من در دنباله حرف‌های این مقام اجرایی عرض کردم که ما دنبال 2 شاخه، 5شاخه، 200 شاخه موی خانم‌ها نیستیم، اما آقایی که این حرف را می‌زنند به ما بگویند که تا کجا پیش رود نباید کار داشته باشیم؟! آیا اگر همه روسری هم کنار رفت نباید کار داشته باشیم؟ بعد از روسری آیا آستین‌ها نیز کوتاه شد باز نباید کار داشته باشیم.
 
ما می‌گوییم جامعه دارای هنجاری است که همه باید آنرا رعایت و کنترل کنند و در این زمینه باید کار فرهنگی صورت گیرد که بدون گشت ارشاد هم معلوم نیست به نتیجه برسد و من معتقدم در زمان ضرورت، حاکمیت باید اِعمال حاکمیت کند. 
  
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار