وزرای دادگستری ایران و عراق برای ارتباطات حقوقی و تایید موافقتنامه‌های قضایی بین دو کشور ظهر امروز در محل وزارت دادگستری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، وزرای دادگستری ایران و عراق برای ارتباطات حقوقی و تایید موافقتنامه‌های قضایی بین دو کشور ظهر امروز در محل وزارت دادگستری دیدار و گفتگو کردند.  
 
"سیدمرتضی‌ بختیاری" وزیر دادگستری كشورمان با بیان اینکه موافقتنامه‌های امضا شده میان ایران و عراق یک اتفاق بسیار تاثیرگذاری میان روابط دو کشور خواهد بود، اظهار داشت: چهار موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و حقوقی، معاضدت قضایی در امور کیفری، استرداد مجرمین و انتقال محکومین در ایران پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به وزارت دادگستری ابلاغ شده است.  
 
وی ادامه داد: سه موافقتنامه نیز در عراق مورد تصویب قرار گرفته و موافقتنامه چهارم(انتقال محکومین) با عنایت مجلس عراق نیز مورد تصویب قرار خواهد گرفت.  
 
وزیر دادگستری ایران با بیان اینکه ارتباط دو کشور در سایر زمینه‌ها هم وجود داشته باشد تصریح کرد: در طول یکسال گذشته 40 سند همکاری بین وزارتخانه‌ها و استانداری‌های ایران و عراق و همچنین طی 10 سال گذشته 350 سند همکاری بین این دو کشور مبادله شده است.  
 
بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: این تعاملات و همکاری‌ها بین دو کشور باید بیش از گذشته قوی‌تر و مستحکم‌تر شود.  
 
در ادامه این نشست حسن اشمری وزیر دادگستری عراق با ابراز خرسندی از حضور در کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: خدا را شکر می‌کنم ایران از زلزله نجات پیدا کرد و هیچگونه تلفات جانی نداده است.
 
وی با اشاره به موافقتنامه‌های صورت گرفته میان ایران و عراق اظهار داشت: این موافقتنامه‌ها نیاز به یادداشت اجرایی دارد که به مرحله عمل برسند البته کشور عراق چنین متنی را فراهم کرده که بتواند به یک توافق ضمنی بین دو کشور برسد.  
 
وزیر دادگستری عراق در پایان خاطرنشان کرد: موافقتنامه‌های امضا شده میان ایران و عراق از جمله موافقتنامه انتقال محکومان نیز در پارلمان عراق به تصویب خواهد رسید و روابط بین دو کشور را گسترش می‌دهد. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: ایران ، عراق ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار