ده ها نفر از مخالفان مارگارت تاچر نخست وزير اسبق انگليس در برگزاري مراسم تدفين وي، به تابوت پشت و به نشانه اعتراض به اين مراسم سر و صدا کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ برخي از معترضان تابلوهايي در دست داشتند و برخي نيز با دست زدن، شادي خود را از مرگ تنها نخست وزير زن در تاريخ انگليس ابراز مي کردند. 

اين در حالي است که هزاران تن از طرفداران تاچر نيز در مسير حرکت تابوت از وست مينستر به کليساي سنت پل حاضر شده بودند. 

 نظرسنجي ها نشان مي دهد بسياري از مردم از اينکه هزينه پانزده ميليون دلاري مراسم تدفين تاچر از محل منابع دولتي تامين مي شود  ناراضي هستند. برخي از نمايندگان چپگراي مجلس نيز اعلام کرده اند هزينه هاي مراسم تدفين تاچر بسيار بيش از اندازه لازم است.

هيلاري جونز يکي از سازمان دهندگان تظاهرات ضد تاچر در جريان برگزاري مراسم تشييع جنازه وي در لندن در مصاحبه با خبرنگار شبکه سي ان ان گفت هر چند ممکن است برخي تظاهرات عليه تاچر را همزمان با برگزاري مراسم تشييع جنازه وي ناراحت کننده بدانند اما ما بعنوان مردم انگليس ضررهاي زيادي را به علت سياست هاي داخلي و خارجي مارگارت تاچر متحمل شده ايم. به همين علت بنظر من همه کساني که در انگليس ماليات مي دهند بايد در اين تظاهرات شرکت کنند.

اين مخالف مارگارت تاچر در ادامه گفت مراسمي که نخست وزير انگليس براي  تشييع جنازه مارگارت تاچر سازماندهي کرده بي سابقه و غيرقابل قبول است. چنين مراسمي تنها براي تشييع جنازه اعضاي خانواده سلطنتي و رهبران دوران جنگ است. اگر دولت انگليس چنين مراسمي را برگزار مي کند بايد براي انتقاد کساني مانند من که از سياست هاي تاچر متنفر است آماده کند.

هيلاري جونز يکي از سازمان دهندگان تظاهرات ضد تاچر گفت تاچر با اصرار و لجبازي بر روي ايده هايش مي ايستاد اين در حالي بود که ديدگاه هايش با ديدگاه بخش عمده اي از مردم انگليس متفاوت بود. وي در دوران نخست وزيري بخشي از کارخانجات صنعتي انگليس را تعطيل کرد و نظام بهداشت و سلامت انگليس را ناديده گرفت.

 وي همچنين ميزان سود بانکي را کاهش داد. مارگارت تاچر در کنار ديکتاتوري مانند پينوشه در شيلي قرار گرفت. وي همچنين به جمعيت سياهپوست آفريقاي جنوبي در زماني که آنها خواهان کمک بودند پشت کرد. وي همزمان از حکومت سفيدپوست آفريقاي جنوبي حمايت کرد.اين فعال انگليسي گفت  براي ما شهروندان انگليس هيچ نکته مثبتي در سياست ها و اقدامات تاچر وجود ندارد که به آنها افتخار کنيم.

                                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: تابوت ، تاچر ، تدفین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار