رئيس جهاد کشاورزي شهريار گفت: سرمازدگي اخير، باعث تخريب 60 درصدي محصولات کشاورزي و باغي اين شهرستان شد.

صالحي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: بطور طبيعي تخمين خسارات وارده در هواي سرد امکان پذير نيست و تحقق اين امر منوط به گرم شده هوا و طي شده يک دروه‌ 7 روزه است.
وي در ادامه افزود: ميزان خسارات وارده بر اثر سرمازدگي دراين منطقه به دو شيوه بررسي شد که در شکل عمومي آن، يعني در مجموع محصولات کشاورزي و باغي در حدود 60 درصد و به صورت جزئي‌تر در ارتباط با دو محصول گوجه سبز و زردآلو ميزان تخريب بيش از 95 درصد برآورد شده است.
صالحي در ارتباط با اقدامات انجام شده درخصوص سرمازدگي باغات شهرستان شهريار از سوي نهادهاي زيربط تصريح کرد: کارشناسان و نماينده بيمه محصولات، بعد از اين حادثه با حضور در باغ‌هاي کشاورزي شهريار بصورت تصادفي، ميزان تخريب وارده را بررسي و صورت‌ جلسه نمودند واين گزارش به مديريت بحران فرمانداري وجهاد کشاورزي استان تهران ابلاغ شد تا در اين ارتباط تصميم گيري شود.
وي افزود: غالب اقدامات حمايتي در مباحث بيمه‌اي مي‌گنجد که در صورت تشخيص کارشناسان و دستگاه‌هاي زيربط تحقق مي‌يابد که آن هم بصورت ورايز مبالغ نقدي به حساب کشاورزان نيست و در صورت تاييد با محوريت حمايت از امکانات و ظرفيت‌هاي کشاورزي ظهور و بروز پيدا مي‌کند./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار