نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال 92 با حضور مسئولان ارشد استانی در قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار قزوین برگزار شد.

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور مسئولان دیگر استانی از جمله مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان قزوین، مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان قزوین، شهردار قزوین، مدیرکل دادگستری قزوین، معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیرامون سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و تغییر کتب دو پایه تحصیلی سوم ابتدایی و اول متوسطه مطالبی را بیان کردند.

این مسئول با بیان اینکه سال 91 نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین 100 درصد تبدیل وضعیت شدند، عنوان کرد: تحقق این امر از جمله اقدامات آموزش و پرورش این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ابراز داشت: در بهمن سال گذشته 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب شدند که انجام این عمل از دیگر اقدامات مطلوب آموزش و پرورش این استان بوده است.

در ادامه این مراسم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین از برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره در پنجم اردیبهشت ماه در سال جاری برگزار می‌شود.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین نیز آماری پیرامون دانش‌آموزان ترک و بازمانده از تحصیل عنوان کرد و افزود: برای شناسایی و جذب این دانش‌آموزان باید دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره کل ثبت احوال، پست، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به این نهاد کمک کند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان قزوینی به علم نانو علاقه‌مند هستند، اذعان داشت: با راه‌اندازی علم نانو در قزوین دانش‌آموزان در المپیادهای این علم مقام‌های خوبی را به دست می‌آورند و موجب تحول این علم در کشور می‌شوند.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان قزوینی در المپیاد کامپیوتر در جهان رتبه دوم را کسب کردند که این بیانگر استعدادهای علمی بی‌نظیر آنان در المپیادها است.

همچنین استاندار قزوین با بیان اینکه این استان بسترهای مناسب نیروی انسانی و استعداد، توانمندی و علاقه مضاعف دانش‌آموزان را به علم نانو دارد، اظهار داشت: برای موفقیت این دانش‌آموزان در علم نانو باید آزمایشگاه نانو در قزوین راه‌اندازی شود تا آنان در این علم نیز موفقیت‌هایی چشم‌گیری را کسب کنند.
برچسب ها: قزوین ، نانو ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.