مدیرعامل آب منطقه ای استان اردبیل گفت: سدهای بزرگ در چهار شهر اردبیل احداث می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود نجفیان دیروز در جلسه مدیریت جامع آب و كشاورزی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تامین آب برای منطقه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین از در دست احداث بودن سدهایی به مساحت 35 میلیون متر مكعب در این مناطق خبرداد.

وی گفت: این سدها با هدف مهار آب های تولید شده در روستاهای ایوریق ، ننه كران ، نیارق ، بیله درق ، سولا ، آرپاتپه سی ، نمین و كوهساره احداث می شود.

نجفیان به میزان آب مورد نیاز در بخش كشاورزی و غیركشاورزی در استان اشاره كرد و افزود: 686 میلیون متر مكعب آب كشاورزی مورد نیاز استان است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان اردبیل گفت: آب موجود برای مصارف غیر كشاورزی در استان نیز 62 میلیون متر مكعب می باشد كه برای چشم انداز 20 ساله این میزان 344 میلیون متر مكعب پیش بینی شده است.

استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: مدیریت مصرف آب مهم ترین راهكار در پیشبرد اهداف ملی در توسعه بخش كشاورزی است.

اكبر نیكزاد افزود: اجرای طرح های جامع آب و كشاورزی برای افزایش میزان تولیدات امری ضروری است كه با توجه به وجود آب و زمین و اقلیم مناسب در استان باید دست اندركاران امر این بخش ها را به شكل مناسب مدیریت و از آن در زمینه های صنعتی ، كشاورزی و آشامیدنی استفاده بهتر از این منابع خدادادی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: مدیریت منابع آب و ایجاد مدیریت یكپارچه در آب و خاك و مشاركت دادن مردم در این منابع موضوع مهمی است كه باید مورد توجه دستگاه های متولی قرار بگیرد./ع

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.