رئیس بازرسی کل کشور گفت:‌ آيت‌الله هاشمی مي‌تواند در کنار مقام معظم رهبري نسل مدیران جدید را تربیت کند تا گفتمان رهبری و نظام تقویت شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "مصطفی پورمحمدی" در همایش هفتمین رئیس‌جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت که از سوی اتحادیه اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، در ارتباط با اهمیت برگزاری انتخابات در کشور اظهار داشت: برگزاری 5 دوره انتخابات در سال 58 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشانگر این واقعیت است که این نظام هر چه دارد از مردم است.
 
وی در ارتباط با حساسیت مقام معظم رهبری درباره برگزاری انتخابات در کشور اضافه کرد: پایبندی و ایستادگی مردم به نظام جمهوری اسلامی باعث پیشرفت و اعتلای کشور شده و انتخابات از جمله مهمترین مسائل حال حاضر کشور و مورد توجه رهبری است.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی تصريح کرد: هم‌اکنون کشور در گردنه‌های حساس به سوی قله‌های پیشرفت بوده که نیازمند دو بال پرواز به نام حماسه سیاسی و اقتصادی و موتور محرک کشور از سوی جوانان
است.

وي با اشاره به تحقق شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در سال جاری تصریح کرد: ایستادگی مردم به پای نظام در تحقق حماسه سیاسی به عنوان اولین پیام مدنظر است و پس از آن تشکیل یک نظام مقتدر از سوی مردم با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند در تحقق شعار حماسه اقتصادی موثر باشد.  
 
رئيس سازمان بازرسي کل کشور به ویژگی‌های دولت یازدهم پرداخت و بیان داشت: دولت آتی باید جسور، با انگیزه، مقتدر، با برنامه، آشنا به مسائل کشور و دارای تفکر جهان‌گرایانه باشد که بتواند آرمان‌های اصلی شعار سال را پس از خلق حماسه سیاسی از سوی مردم محقق کند.  
 
رئیس بازرسی کل کشور در ادامه به اظهارات متکی و آل اسحاق در ارتباط با ورود لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: این خبر ظاهرا صحت ندارد ولی در شرایط کنونی هرکسی به ائتلاف پنجگانه بپیوندد از او استقبال می‌کنیم.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به اینکه برای مقابله با فساد اقتصادی چه برنامه‌هایی مد نظر دارد گفت: گسترده‌ترین برنامه من در حوزه تحول علمی است و باید نظام اداری کشور را که آسیب‌پذیرترین سیستم در کشور است اصلاح کنیم.  
 
وی افزود: اگر بهترین کادر را برای مقابله با فساد اقتصادی کشور در شرایط کنونی وارد عرصه کنیم بیشتر از 20 درصد بهبودی حاصل نمی‌شود و باید سازوکارها و زیربناهای سیستم اداری کشور را تقویت و اصلاح کنیم.  
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط به ورود آيت‌الله هاشمی رفسنجانی به انتخابات افزود:‌ صحبت کردن از وی قدم زدن در تاریخ است و باید گفت دوره هاشمی دیگر تمام شده است و وی قصد ورود به انتخابات آتی را ندارد.
 
وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه انتقاد اینگونه از هاشمی نوعی بداخلاقی سیاسی به حساب می‌آید، گفت: آيت‌الله هاشمی مرد دوره خود بود و وی به دلیل شرایط سنی‌اش بهتر است که در کنار مقام معظم رهبري نسل مدیران جدید را تربیت کند تا گفتمان رهبری و نظام تقویت شود.

حجت‌الاسلام در ادامه افزود: برنامه‌های بلند مدت خود را برای انتخابات ریاست جمهوری فردا بر روی سایت قرار می‌دهم و در این برنامه اولویت‌های خود را در سیاست‌ها و تدابیر و امکانات مشخص کرده‌ام.
 
رئیس بازرسی کل کشور با اشاره به خصوصیات مثبت دولت نهم و دهم و به کارگیری این خصوصیات در دولت آتی به عنوان نقاط قوت گفت: مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در مورد خصوصیات دولت کنونی می‌تواند راهکار مناسبی برای رئیس‌جمهور آینده باشد.  
 
وی افزود: شعار عدالت‌خواهی، توجه به محرومین، تعدد در سفرهای استانی، قدرت مدیران، جسارت و مبارزه با نسخه‌های کامل غربی از جمله ویژگی‌‌هایی است که خودم را در این روحیات و ویژگی‌ها مثبت می‌بینم.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی ابراز داشت: اگر دولت نهم و دهم از تمام ویژگی‌های مثبت خود فاصله نمی‌گرفت قطعا به یک دولت استثنائی در تاریخ جمهوری اسلامی تبدیل می‌شد.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: به ستادهای انتخاباتی خود تاکید کرده‌ام که باید به دنبال رای حلال از طریق قانونی و مشروعش باشیم و همانند دولت خاتمی از شگردهای تبلیغاتی و تخریبی برای پیروزی در انتخابات استفاده نکنیم.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: محمدی ، هفتمین ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار