"خانه سینما‌" باید بدور از برنامه‌های گذشته و با قانونی شدن صنوف باز شود.

"احمد نجفی‌" کارگردان و عضو شورای خانه سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص موضوع خانه سینما گفت: مسائل روزمره، کنش و واکنش‌های صنفی حل می شود اما یک اساسنامه وجود دارد که هر هیئت مدیره می تواند در آن تغییراتی را به وجود آورد اینها مسائلی است که باید به آن پرداخت.
وی افزود: اگر خانه سینما با یک اساسنامه جدید راه بیافتد بعد از آن چه اقداماتی باید انجام دهیم آیا مثل 22 سال گذشته تنها به برپایی جلسه ختم خواهد شد، تقاضاهای صنفی در کجا این اساسنامه قرار دارد.
"نجفی‌" ادامه داد: هدف از تشکیل خانه سینما باید مشخص شود اگر قرار است کاری برای صنوفی‌ که خانه سینما برای آن درست شده انجام دهیم باید هدف و نتیجه‌ی آن را ببینیم و در صورت گم شدن این اهداف باز شدن هیچ فایده‌ای ندارد.
"نجفی‌" بیان کرد: من با روشی که در این ده سال گذشته وجود داشته و جامعه صنف را تبدیل به حزب کرده مخالف هستم.
وی تصریح کرد: باید همه‌ی صنوف قانونی شود تا خانه سینما راه بیفتد یک هیئت مدیره با تصویب خود نمی‌تواند صنوف را رسمی کند صنوف باید طبق قانون رسمی شوند.
وی اظهار داشت: بعد از قانونی شدن صنوف این صنف حقوق خود را شناخته و استقلال پیدا می‌کنند نه اینکه به دلیل شرایط مادی و فرهنگی با یک تب هیئت مدیره به هر سمت و سویی بچرخند.
"نجفی‌" افزود: حقوق صنف باید داده شود و صنف را تنها برای خود نخواهیم کسانی که ادعای آزادی‌خواهی دارند باید این آزادی را به صنوف منتقل کنند و استقلال نه اینکه آنها تصمیم گیرنده باشد.
وی ادامه داد: در گذشته افراد با تصمیم‌گیریهای خود صنوف را تکه‌تکه کرده‌اند و باید در این خصوص پاسخگو باشند و در غیر اینصورت کنار روند تا افراد دیگری این خانه را با هدف و آینده‌نگری اداره کنند.
"نجفی‌" اظهار داشت: مسئله‌ای که هم اکنون برسر باز شدن این خانه وجود دارد این است که منتظر انتخابات رئیس‌جمهوری هستند و این خیلی بد است در حالی که ما باید در انتخابات بعدی تاثیر‌گذار باشیم.
وی افزود: ما کار سیاسی انجام نمی‌دهیم و این نوع نگاهها‌ ‌به سینما ضربه می زند از سالی که خانه سینما وارد بازی احزاب شد این ضربه به سینما وارد شد.
"نجفی‌" بیان کرد: اگر قرار است کار فرهنگی انجام دهیم باید ورای‌ سیاست بوده و از این کوچک نگری دست برداریم‌.
"نجفی‌" عنوان کرد: امیدوارم جنس داخلی و خودمان درست شود و تا خودمان درست نشویم حتی با باز شدن خانه سینما به جایی نخواهیم رسید.
وی خاطر نشان کرد: ما باید در تعامل به امکانات زیادی دست یابیم اگر این اختلافات نبود به طور حتم وضعیت سینما بهتر از این بود.
باید بازشدن‌ خانه سینما را به فال نیک گرفت ولی اگر خواهان حرکت طبق روال گذشته است امیدوارم باز نشود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.