عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با اشاره به به نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد گفت: در حوزه اقتصاد دولت یک فرصت استثنایی در منابع داشت و حدود 600 میلیارد دلار در دولت نهم و دهم درآمد ارزی را که می‌توانست باعث رشد و توسعه و نزدیک شدن به اهداف چشم انداز باشد را برای از بین بردن فاصله طبقاتی صرف کرد و به این سرمایه‌ها بی‌توجهی شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، یحیی آل اسحاق شامگاه پنج‌شنبه در همایش اصولگرایان استان مازندران که با موضوع الزامات تحقق شعار سال 92 در ساری برگزار شد، اظهار داشت: واژه حماسه معنی بزرگی دارد که تمام اقشار جامعه باید با انگیزه، روحیه، شهامت، شجاعت و گذشت در تحقق و اجرای آن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: بنا به موضوع و اقتضای زمان در برخی حوزه‌های کشور باید با رویکرد حماسی وارد شد، به طور مثال در شرایط کنونی جمهوری اسلامی باید آسیب‌ها و نقاط ضعف را شناخت و با نگاه حماسی برای رفع آن همت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اوضاع ما در حوزه سیاسی و تئوری جمهوری اسلامی در داخل و خارج مطلوب است، تصریح کرد: مدل سیاسی کشور ما در سطح منطقه مطرح و الگو شده است.

وی افزود: در سطح بین المللی اوضاع سیاسی کشور مطلوب است و هیچ اتفاقی در منطقه نمی افتد مگر اینکه عمل جمهوری اسلامی در آنجا ملاحظه شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای آمریکا مهم و تهدیدی برای خود می‌داند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در حوزه اقتدار سیاسی محبوبیت دارد.

آل اسحاق مقابله با تهدیدهای دشمن را با حضور در حماسه سیاسی موثر عنوان کرد و گفت: مشارکت در حماسه سیاسی نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با بیان اینکه در حوزه سیاسی باید با نگاه حماسی وارد صحنه شویم، یادآور شد: الزامات این ضرورت به مباحثی است که در حوزه اقتصادی، تولید، معیشت، روابط بین المللی و اشتغال نیز بر می‌گردد.

وی اظهار داشت: هم اکنون کشور در حوزه داخلی با مشکلات جدی مواجه است و در حوزه خارجی دشمن با تحریم اقتصادی کشور را نشانه رفته است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: برای حل این تهدیدها چیزی جز حرکت حماسی و اطاعت از منویات رهبری امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: حوزه فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و روابط بین المللی از حوزه‌های اساسی کشور است و آنچه ضرورت دارد حوزه سیاسی و اقتصادی است که باید به صورت حماسی وارد شد.

آل اسحاق با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از نظر قانونی و ساختاری هر چهار سال اختیار و مسئولیت را به آحاد مردم می‌دهد، بیان داشت: انتخابات هر دوره ریاست جمهوری چهارساله است.

وی متذکر شد: اگر ارزیابی اجرایی دولت در هر چهار سال درست انجام نشود ملت بدهکار تاریخ می‌شوند.

وی به نقاط ضعف دولت احمدی نژاد اشاره‌ای داشت و خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد دولت یک فرصت استثنایی در منابع داشت و حدود 600 میلیارد دلار در دولت نهم و دهم درآمد ارزی را که می‌توانست باعث رشد و توسعه و نزدیک شدن به اهداف چشم انداز باشد را برای از بین بردن فاصله طبقاتی صرف کرد و به این سرمایه‌ها بی‌توجهی شد.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با بیان اینکه در حوزه منابع انسانی، ظرفیت‌های دانشگاهی و تخصصی در دولت نهم و دهم استفاده نشد، تصریح کرد: کشور در 30 سال گذشته در نظام مدیریتی تجربه بالایی را کسب کرد و بسیاری از این طرفیت‌ها در این دولت کنار گذاشته شدند.

وی افزود: درباره مسائل کلان اقتصادی رهبری به روشنی فرمودند که از جمله ضعف‌های این دولت بی‌اعتنایی به اقتصاد کلان‌ بود.

آل اسحاق رشد اقتصادی کشور را حداکثر نصف عدد تعیین شده چشم انداز و حدود یک درصد دانست و اظهار داشت: درصد بهره‌وری کشور پایین آمده که دلیل آن هم نوع برخورد این دولت با اقتصاد بوده است.

وی با بیان اینکه دولت از سر حسن نیت به فکر توزیع عادلانه درآمدها بود، افزود: دولت مدل الگوی مدیریت را اقتصاد توزیعی و توزیع مجدد انتخاب کرد تا درآمد به دست آمده و فرصت‌های اقتصادی در کشور را به طور عادلانه توزیع کند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اعلام اینکه هم اکنون ، گفت: در دولت نهم و دهم حجم عظیم درآمد ارزی 500 تا 600 میلیارد دلار و مجموعه کسانی که وارد اشتغال جدید شده و یا از شغل بیرون رفته‌اند تقریبا صفر است.

وی افزود: کشور سالانه احتیاج به 600 هزار شغل جدید دارد و با محاسبه عقب ماندگی حدود سه میلیون بیکار داریم که از مشکلات اساسی کشور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آل اسحاق ، تورم ، صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار