فرمانده انتظامی ایلام گفت: حاشیه‌نشینی در شهرها یکی از عوامل مهم و زمینه‌ساز گسترش جرائم است که باید به آن توجه جدی کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سردار علی دولتی، با بیان این مطلب اظهار کرد: حاشیه‌نشینی نتیجه مهاجرت از روستا به شهر و یا از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و از عوامل زمینه‌ساز گسترش جرائم است.

وی افزود: افراد مهاجر پس از اینکه برای تغییر شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یا عدم اسکان تامین زندگی درروستا یا شهر مورد نظر به محل جدید مسافرت می‌کنند چون امکانات برای دستیابی به زندگی با شهرنشینان را ندارند به حاشیه می‌روند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه موضوع حاشیه‌نشینی یکی از معضلات شهری است که از حیث بستر قرار گرفتن برای ارتکاب جرائم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آرمان‌های افراد حاشیه‌نشین برآورده نمی‌شود وعواملی نظیر بیکاری، جمعیت و بزهکاری افرد حاشیه‌نشین را در مسیر خلاف می‌اندازد.

دولتی با اشاره به اینکه جرائم در مناطق حاشیه‌نشین بیشتر از سایر مناطق اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: حاشیه‌نشینی مشکلات اجتماعی موجود در شهرها را تشدید کرده وآن‌ها را گسترده‌تر می‌سازد.

وی جرم‌زایی را از تبعات حاشیه‌نشینی دانست و بیان کرد: فقر و بیکاری از ویژگی‌های ثابت این مناطق است که نیاز به توجه جدی مسئولان دارد.

فرمانده ناجا استان ایلام ادامه داد: حل پدیده حاشیه‌نشینی برعهده همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است و بدون توجه همزمان به علت و معلول حل این مشکل امکان‌پذیر نیست.

دولتی آموزش، مشارکت مردمی و سیاست‌های حمایتی را از جمله راهکارهای مناسب برای برخورد با پدیده حاشیه‌نشینی عنوان و اظهار کرد: چنانچه بدون برنامه‌ریزی وبه صورت ریشه‌ای با این پدیده اجتماعی برخورد نشود موجب پیدایی آن در شکل و شمایل دیگر خواهد شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: ایلام ، جرائم ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.