سخنگوی سیاست خارجی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامي گفت: آنچه که باعث شد فردی را با دیدگاه روشن و جهادی بپذیریم این است که زاکانی نگاهی راهبری دارد و تمام تلاشش تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است و با نگاه عدالت‌محوری، شجاعت و اعتقاد به کار جمعی می‌تواند در دولت آینده بسیار کارساز باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "زهره‌ الهیان"؛ سخنگوی سیاست خارجی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامي، در همايش این تشکل که صبح امروز برگزار شد؛ اظهار داشت:‌ هر دو مقوله اقتصاد و سياست در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، پیوند محکمي با مباحث سیاست خارجی دارند.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: انتخابات ریاست جمهوری ايران یک برهه بسیار تاثیرگذار بر مناسبات بین‌المللی است و ملت‌های انقلابی و مسلمان جهان و همچنین مستضعفین چشم‌ امیدشان به ایران و انتخابات اين کشور است. 
 
وی با اشاره به انتخابات سال 88 تصریح کرد: مشارکت 85 درصدی مردم باعث شد دشمنان ایران با اقدامات خود مانع از این حضور گسترده شوند که نامه اوباما به مقام معظم رهبری از این دست تحرکات بود، لذا اینکه چه جریانی در انتخابات پیروز شود در معادلات بین‌المللی به طور حتم تاثیرگذار است.
 
سخنگوی سیاست خارجی جبهه حماسه‌سازان ادامه داد: نوع نگاه رئیس‌جمهور در سیاست خارجی تاثیرگذار خواهد بود لذا کسی که قرار است تفکر ناب انقلاب اسلامی را دنبال کند باید در دفاع از مظلومان جهان و نفی سلطه استکبار که براساس نفی سبیل پایه سیاست خارجی است، رفتار کند.
 
وی افزود: رئیس‌جمهور آینده باید موضوع هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم را مورد توجه خود قرار دهد چرا که نباید از حقوق اساسی ملت ایران کوتاه بیاییم.
 
 الهیان بیان کرد: اقتضای سیاست کلی نظام این است که از فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نیاییم و رئیس‌جمهور آینده باید مباحث هسته‌ای را جزء سیاست‌های کلان خود قرار دهد. 
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 83 بیان کرد: معظم له در سال 83 از جوانان و نخبگان خواستند که آماده تحولاتی در منطقه باشند و نقشی در این تحولات ایفا کنند، بنابراین رئیس‌جمهور آینده باید تحلیل درست و به موقعی در رابطه با مسائل خارجی داشته باشد. 
 
الهیان پرداختن به حقوق بشر را از ديگر شرايط رئيس جمهور بعدي دانست و گفت:‌ موضوع حقوق بشر بسیار حائز اهمیت است و رئيس دلت آينده بايد حقوق حقه ملت ايران را در مسئله هسته‌اي را دنبال کرده و در اين راه از ظرفيت و تخصص نخبگان استفاده کند.

سخنگوی سیاست خارجی جبهه حماسه‌سازان ادامه داد: با توجه به اینکه در مبانی اسلامی به حقوق بشر اشاره فراواني شده است، یکی از موضوعاتی که رئیس‌جمهور باید به آن بپردازد رصد وضعیت حقوق بشر، رسیدگی به مشکلات مردم، حقوق شهروندی است.

وی با اشاره به بحث تروریسم گفت: ایران از مدت‌ها قبل مورد هجمه غرب مبنی بر اینکه مدافع تروریسم است قرار گرفته اما امروزه بر همگان آشکار شده که غرب خود حمایت‌کننده تروریسم و جمهوری اسلامی یکی از قربانیان تروریسم است و رئیس‌جمهور آینده می‌تواند با استفاده از ظرفیت جنبش عدم تعهد فعالیت‌هایی در قبال بحث تروریسم داشته باشد. 
 
سخنگوی سیاست خارجی جبهه حماسه‌سازان با اشاره به بحث رابطه با آمریکا تاکید کرد: علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری و ارائه سیاست کلی نظام توسط ایشان برخی در این زمینه مواضع متفاوتی را اتخاذ می‌کنند، رئیس‌جمهور آینده باید در مسائل سیاست خارجی هماهنگ با رهبری باشد و مبارزه با نظام سلطه را در نظر بگیرد. 
 
الهیان اظهار داشت:‌ تعامل اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه از دیگر شاخصه‌های رئیس‌جمهور آینده است.  
 
عضو جمعیت رهپویان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به تفکر ناب حضرت امام در باب مردم‌سالاری دینی جایگاه اول را در منطقه دارد، اظهار داشت: فردی که رئیس‌جمهور ایران می‌شود باید به مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و اجتماعی باور داشته باشد.
 
وی در تشریح شخصیت زاکانی به عنوان گزینه مورد حمایت جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی گفت: آنچه که باعث شد فردی را با دیدگاه روشن و جهادی بپذیریم این است که زاکانی نگاهی راهبری دارد و تمام تلاشش تحقق مطالبات رهبری است و با نگاه عدالت‌محوری، شجاعت و اعتقاد به کار جمعی می‌تواند در دولت آینده بسیار کارساز  باشد. 
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار